‘לא עוד כסת”ח’: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

השרים קבעו כי הוועדה תיבחן את השתלשלות האירוע שבו נהרגו 45 חוגגים • לצורך הבדיקה יוקצו לבית המשפט שישה מיליון שקלים • מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון
אריה ריבקינד
י' תמוז התשפ"א / 20.06.2021 12:48

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון),  בישיבתה הראשונה, את הצעת שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, בו נהרגו 45 חוגגים ונפצעו יותר מ-100.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

בנוסח ההחלטה שאושרה נאמר: “במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים”.

שר הביטחון גנץ אמר: “הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים”.

שר האוצר ליברמן: “היום אנו פותחים דף חדש, לא עוד התנהלות של כסת״ח על חשבון אזרחי המדינה. זו העת להסיק מסקנות, לקחת אחריות ולמנוע את האסון הבא, כך פועלת ממשלה שבאה לחזק את אמון הציבור. אני מביע שוב את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים באסון. אנחנו כאן בשבילכן”.

הוועדה תחקור השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים בנושאים הבאים:

– מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו.

– מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועי פולחן דתיים ומקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים.

– הכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.

– נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, יערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.

– משרד האוצר יקצה לפעילות הוועדה סכום של 6 מיליון ש”ח.

– מינוי יו”ר הוועדה וחברי הוועדה, ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק.

בפורום משפחות הרוגי מירון ברכו על החלטת הממשלה: “מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם.

“ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה היא הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל”ג בעומר תשפ”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות