זנדברג: מתנגדת להפרדה בשמורות טבע • גפני: פרימיטיבית וחשוכה

שרה להגנת הסביבה הודיעה שתתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות מים • בצלמו: "השרה להגנת הסביבה שמתגאה בתמיכה בזכויות אדם פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים"
אריה ריבקינד
י' תמוז התשפ"א / 20.06.2021 12:37

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הודיעה היום (ראשון) כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות המים.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

הודעת השרה מגיעה לאחר מכתב שנשלח מטעם רשות הטבע והגנים למשרד המשפטים בחודש שעבר, בו הובעה כוונה לקדם חקיקה להפרדה מגדרית ברחצה.

המכתב של הרשות יצא בעקבות החלטת משרד המשפטים להשהות את הפיילוט ולאחר שמטעם היועמ”ש הובהר כי לרשות אין סמכות לפעול בנושא.

השרה זנדברג אמרה: “הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. ביהמ״ש האמריקני קבע כבר בשנות ה-50 ש’נפרד זה לא שווה’. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי”.

“לאחר קביעת היועמ״ש שאין סמכות להפרדה, אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי”, הוסיפה השרה.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “השרה להגנת הסביבה שמתגאה בתמיכה בזכויות אדם פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים.

“אנחנו נפעל לשנות את ההחלטה. רק נזכיר שמדובר בדיבורים, שכן הסמכות הייתה אך ורק בידיים של היועמ”ש לממשלה ורשות הטבע והגנים. רשות הטבע כבר תומכים בכך ואנחנו מאמינים ויודעים שגם היועמ”ש תומך בכך בתנאים מסוימים.

“נזכיר שוב, היוזמה לא תיפגע באף אדם שכן באותו הזמן שמעיינת יהיו בהפרדה יהיה גם באותו אתר, מעיינות לא בהפרדה. כך אף אחד לא ייפגע וכולם יקבלו את הזכות ליהנות ממשאבי טבע”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “שוויון נוסח מנהלת בנט = הדרת דתיים וחרדים. וזו למרבה הצער כנראה רק ההתחלה”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני: “הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנברג שלא לאפשר לרשות הטבע והגנים שתהיינה שעות נפרדות לגברים ונשים בשני מקורות מים, היא ‘הוראה פרימיטיבית וחשוכה’ הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים.

“על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא יהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרי ברור לכם שמדובר בהצהרה יחצנית חסרת כל משמעות
    20/06/2021 13:31
    שאול א.
  1. שהרי את כללי המשחק בממשלה החדשה קובעים רק 2: בנט ולפיד. ומכאן ששרי העבודה, מרץ, כחול לבן, תקווה חדשה וכו’ אינם קובעים דבר ממשי זולת הצהרות חסרות משמעות לתקשורת. בדיוק כמו זו.