דו”ח אמ”ן: מסתמן שהווריאנט ההודי מדבק ב-60% יותר מהבריטי

5 ימים לאחר שבוטלה החובה במקומות סגורים: משרד הבריאות הורה על חובת עטיית מסכות בבתי ספר במודיעין ובבנימינה • בכיר במשרד: בהתפרצות בבנימינה 90% מהילדים שהתגלו הציגו תסמינים של הנגיף - תופעה חריגה • פרופ' אש: ייתכן שנחזק את ההמלצה על חיסון ילדים
חרדים 10
י' תמוז התשפ"א / 20.06.2021 10:20

מדו”ח של אמ”ן שיצא הבוקר (ראשון) עולה, כי הווריאנט ההודי של וירוס קורונה מדבק ב-60% יותר מאשר זה הבריטי, אלים יותר וגורם לפי 2.5 יותר אשפוזים. לצד זאת, נראה שהיעילות של חיסוני פייזר נשארת גבוהה מול זן זה ובפרט בנוגע לתחלואה קשה.

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

הדו”ח קורא לפעול בנחישות למניעת חדירת הווריאנט לישראל והתפשטותו וכן להאצת קצב ההתחסנות בקרב מי שטרם קיבלו את שתי מנות החיסון.

5 ימים לאחר שבוטלה חובת עטיית מסכות במקומות סגורים, משרד הבריאות הורה הבוקר, כי כל תלמידי בתי הספר במודיעין ובנימינה יחוייבו לעטות מסכות בכל שטחי בית הספר. חובת עטיית המסכות תחול גם מחוץ לכיתות – בכל שטחי האוויר הפתוח.

ההחלטה מגיעה לאחר שאתמול אובחנו 44 תלמידים מבנימינה ו-15 תלמידים מהעיר מודיעין כחיוביים לנגיף הקורונה.

בנוסף, תלמידי בית הספר ‘מול גלעד’ בקיבוץ אשדות יעקב איחוד נשארו היום בבית ולא הגיעו ללימודים, לאחר ששניים מתלמידיו אובחנו כחיוביים לקורונה.

אביהם של שני הילדים אובחן לאחרונה כחיובי לאחר ששב מביקור באיחוד האמירויות. בנוסף לבית הספר היסודי, גם חוגים שונים ומערכת החינוך הבלתי פורמלית הושבתו הבוקר, בשיתוף בין המועצה האזורית עמק הירדן וההורים.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי במהלך בדיקות שנערכו לתלמידי בית הספר ‘כרמים’ בבנימינה אובחנו 9 תלמידים כחיוביים. בעקבות הממצאים הורחבו הדיגומים בקרב התלמידים ואובחנו 35 תלמידים נוספים מבית הספר ‘כרמים’, ובית הספר ‘אמירים’ – גם הוא בבנימינה.

במשרד הבריאות עדיין לא קבעו מהו מקור ההדבקה הנרחב בקרב אותם תלמידים, אך נבדק החשד לקשר למשפחה ששבה מחו”ל.

בין היתר נבחנת האפשרות כי עשרות המאומתים החדשים נדבקו בווריאנט ההודי.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל’כאן חדשות’, כי בהתפרצות בבנימינה 90% מהילדים שהתגלו בתחילה הציגו תסמינים של הנגיף, וציין שמדובר בתופעה חריגה.

הוא הוסיף שהיעילות של החיסון של פייזר נגד הזן ההודי עומדת על כ-88%, זאת לעומת 96% יעילות נגד הזן הבריטי.

יצוין, כי כיום בישראל כ-35% מהאוכלוסייה עדיין אינה מוגנת מפני הקורונה.

פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן אמר ל’כאן חדשות’ שהווריאנט ההודי מדבק הרבה יותר מזה שהיינו רגילים לראות, ולכן הוא הופך להיות הזן השליט בכמה מדינות בעולם.

החדשות הטובות, לדבריו, הן שיעילות החיסונים של פייזר ואסטרהזניקה במניעת תחלואה קשה בזן ההודי גבוהה, ולכן ההערכה היא שלא תהיה עלייה בתחלואה הקשה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, פרופ’ נחמן אש, ממונה הקורונה, אמר היום בדיונים פנימיים: “יכול להיות שצריך לשנות את ההמלצה לגבי חיסון ילדים – יתכן שנעבור להמלצה יותר חזקה לילדים. אנחנו לא רוצים שנפעל מאוחר מדי אחרי שיש כבר הרבה התפרצויות”.

פרופ’ אש: “הימים הקרובים הם ימים שבהם צריך להיות עם רגישות גדולה כדי לראות אם מתפתחת עליה ממשית בתחלואה. נצטרך לחשוב האם אנחנו עושים צעדים לאחור בהקשר של מסיכות ותו ירוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות