איך נולד הברוגז עם דרעי ונתניהו? ה’צדיק’ של ליברמן מבני ברק חושף

את אביגדור ליברמן, כעת האיש החזק במדינה, סובב חוג מצומצם ודיסקרטי של שומרי סוד. חמישה אנשים בסך הכל. אחד מהם הוא אבי אבוחצירא • אנה ברסקי, הכתבת הפוליטית של 'מעריב', על 'החמישיה הפותחת'
חרדים 10
י' תמוז התשפ"א / 20.06.2021 01:01

מזה שנים ארוכות שאת אביגדור ליברמן, כעת האיש החזק במדינה, סובב חוג מצומצם ודיסקרטי של שומרי סוד. חמישה אנשים בסך הכל. מעגל קרוב שמקפיד להתרחק מאור הזרקורים.

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

אותם אנשים לא משו ממנו גם כשהפך לח”כ מן המניין, ברגעי השפל, עם עתיד פוליטי לוט בערפל. הם תמיד נשארו שם.

אנה ברסקי, הכתבת הפוליטית של ‘מעריב’, סוקרת בכתבה מיוחדת, את ‘החמישיה הפותחת’ של ליברמן, המורכבת מעו”ד עלס דוברונסקי, שרון שלום, אבי אבוחצירא, אינה זילברגרץ, ושמואל חייק.

אולם במרכז הכתבה בולט מי שמכונה בפי ליברמן “צדיק” – אבי אבוחצירא, חרדי מבני ברק, המכהן כיום כיועצו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

“יש להבין שהתואר ‘צדיק’ אינו הלצה, אלא דרגת כבוד עליונה מפי ליברמן”, מסבירה ברסקי. “השניים נפגשו כשליברמן עמד בראש האיחוד הלאומי, ואבוחצירא היה עוזרו הקרוב של הח”כ דאז, הרב בני אלון ז”ל. מאז אבוחצירא הינו נושא כלים פוליטי המופקד על עבודה יומיומית מול ראשי ערים, חברי כנסת ממפלגות אחרות, פעילי ליכוד ואנשי הקשר של ליברמן ממרכז הליכוד”.

יודעי דבר מספרים, כותבת ברסקי, שלא מזמן, באחד המפגשים עם החבורה הוותיקה של ליברמן מימי הליכוד, הסביר אבוחצירא את כל השתלשלות היחסים והאירועים בין ליברמן לנתניהו, ובין ליברמן והחרדים.

לגבי נתניהו, מצוטט אבוחצירא: “האיש עשה טעות אסטרטגית כאשר רימה את איווט בתקופת כהונתו כשר הביטחון ובהתייצבותו החד־צדדית לצידם של דרעי, ליצמן וגפני בכל הוויכוחים שהיו לאיווט עם המפלגות החרדיות. עם כניסתו של איווט למשרד הביטחון, היו סיכומים ברורים עם נתניהו, והדגל שלו היה, כמובן, רצועת עזה וחמאס”.

לפי אבוחצירא, “נתניהו הבין שאם ליברמן אכן יחסל את אסמאעיל הנייה ויצליח מול חמאס, הוא זה שיהפוך לראש הממשלה, ושום כוח לא יעצור אותו. לכן הוא פשוט חתר תחתיו מרגע הראשון של איווט כשר הביטחון עד לפיצוץ”.

עוד עלה מדברי אבוחצירא באותו מפגש: “גם נושא דת ומדינה, שכל כך חשוב לקהל בוחריו של ליברמן, כמו למשל חוק גיוס בני הישיבות שדרעי וגפני אמרו שיידעו לחיות עם זה. אך לאחר שליצמן החליט להרים את נס המרד ואמר שהוא מתנגד ואינו מוכן, כל המנהיגות החרדית התיישרה עם ליצמן.

“זה תמיד מה שקורה אצל פוליטיקאים חרדיים: מישהו תופס עמדה קיצונית ומתחיל לחמם את התקשורת החרדית ולפעמים גם את הרחוב החרדי באמצעות הפשקווילים – ובסוף כולם מיישרים קו. נתניהו, שאחרי ההצבעה בקריאה הראשונה של החוק עלה לדוכן והסביר שמדובר בחוק אחראי וממלכתי, מיד הפנה, כמובן, לאיווט את הגב. כך גם בדו”ח בנושא הגיור ובנושא סגירת המרכולים בשבת, כשדרעי עשה את זה סמוך לבחירות המוניציפאליות – כאילו בכוונה הכניס לאיווט את האצבע לעין”.

אבוחצירא המשיך והסביר לנוכחים במפגש: “בסופו של דבר איווט הבין שפוליטיקאים חרדיים מודל 2018 שונים לגמרי מפוליטיקאים חרדיים מודל 1996, שיחד איתם הקים את ממשלתו הראשונה של נתניהו. שנים בשלטון הפכו אותם לכוחניים, לברוטאליים, לשיכורי כוח עם ביטחון עצמי מופרז. הם גם הבינו שנתניהו קיבל החלטה אסטרטגית ללכת קודם כל איתם”.

לדברי אבוחצירא, “למרות שגם נתניהו וגם דרעי מכירים שנים רבות את איווט ואת אופיו, הם כנראה היו בטוחים שבמצבו הנוכחי אין מה לחשוש ממנו – וטעו בגדול”.

אבוחצירא הוסיף באותו מפגש: “המסמר האחרון בידידות ובשיתוף פעולה של עשרות שנים היה שורה ארוכה של תלונות אנונימיות שהוגשו למשטרה ולמס הכנסה נגד איווט ושני בניו. מי שהגיש את אותן תלונות השתמש בשירותיהן של חברות חקירה פרטיות, כשהחשבון שולם בידי מקורות עלומים בחו”ל. איווט משוכנע עד היום כי ביבי מעורב בעניין, כשבאותו רגע הוא הפך מיריב פוליטי לאויב שאין לו סליחה ומחילה”.

לפי ברסקי  ב’מעריב’, אבוחצירא סיפר באותו מפגש סגור: “אריה דרעי, חבר הנפש לשעבר של איווט, מכר כנראה את ליברמן אצל נתניהו ועדכן אותו בדבר שיחות אישיות שהתנהלו ביניהם. כשזה נודע לאיווט, דרעי נשרף באותו רגע לחלוטין. גם החרדים וגם ביבי שכחו שעם איווט לא מתעסקים. השבוע הם למדו את זה על בשרם וכדאי להם לקחת את זה בחשבון גם לעתיד”.

אנה ברסקי מספרת, כי באותו מפגש סגור עם פעילי הליכוד הוותיקים, אמר “הצדיק” מבני ברק: “ניסיונות סולחה, תיווך ומסרים למיניהם שהועברו לאיווט – אין להם שום סיכוי. ההתנהלות הבוטה שלהם כיום והמתקפות נטולות הרסן ברמה האישית על איווט, חוסמות למעשה כל אפשרות לדיאלוג שקט וענייני בהווה וגם בעתיד. כדאי גם לאחרים, לא רק לחרדים, לקחת בחשבון שעם איווט אפשר להתווכח ואף לריב פוליטית, אפשר להתעמת איתו, אך עדיף לא לעבור לפסים אישיים ולא להתעסק ברמה האישית. לא איתו ולא עם בני משפחתו. איווט לא שוכח ולא סולח”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחור טוב היהודון של הפריץ
    20/06/2021 10:16
    גגג
  1. כיוון שהוציא עצמו מהכלל כפר בעיקר

  2. למה מי הוא בכלל הליברמן הזה?
    21/06/2021 13:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לא צריך לתת לו במה!
    שונא דת ודתיים.
    מוויכוחים וריב עם דרעי- אתה שם לנגד עיניך רק איך ניתן לפגוע בחרדים??
    גועל נפש!

  4. נו אז מה כל בעל חי לו סולח
    21/06/2021 18:56
    ג'פרי
  5. במקום דיאלוג צריך לשלוח אותו לגולאג בסיביר שם מקומו הטבעי