דרישה לחקור את ח”כי בל”ד: מי שילם על הביקור בקטאר?

ח"כ קריב דורשת מוועדת האתיקה דיון בהול בנסיעת ח"כי בל"ד לקטאר, להיפגש עם בשארה: "קיבלו אישור לנסיעה? מי מימן את נסיעתם?" • מירי רגב לוויינשטיין: "לחקור אותם" • ליברמן: "גיס חמישי. לחקור האם נעברו עבירות של ביטחון המדינה"
יוני גרין
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 12:47

סערה בכנסת בעקבות המפגש של חברי סיעת בל”ד עם הח”כ לשעבר שהואשם בבגידה, עזמי בשארה, בקטאר: ח”כ יפעת קריב מיש עתיד פנתה היום (שני) אל יו”ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח”כ יצחק כהן, בבקשה לבדוק ולפרסם מי מימן את נסיעת חברי הכנסת לקטאר, הנחשבת מדינת אויב, על מנת להיפגש עם בשארה, החשוד בבגידה לאחר שמסר מידע לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

קריב כתבה: “אין זה סוד שמשפחת אית’אני השולטת בקטאר מממנת את רצועת עזה בכלל וחמאס בפרט בסכומי עתק”.  קריב מציינת, כי המפגש בין בשארה לבין ח”כ חנין זועבי, באסל גטאס וג’מאל זחאלקה בוצע, למיטב ידיעתה, ללא אישור ועדת האתיקה של הכנסת, בעוד שכל נסיעה של ח”כ לחו”ל מחייבת אישור מראש של ועדת האתיקה – כולל מהות הנסיעה ומקור המימון.

“אבקש לדעת האם חברי הכנסת של בל”ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם, מיהו גורם המימון ומהי מטרת הנסיעה?” כתבה קריב. “אם לא הגישו חברי הכנסת בקשה ובחרו להתעלם מתקנון הכנסת ולרמוס את חוקי הדמוקרטיה הישראלית, אני דורשת לכנס את הוועדה במיידי לדיון בנושא, לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה כנגד חברי הכנסת.

הקשר בין בל”ד לקטאר, לטרור בעזה, להרג חיילנו ופגיעה באזרחנו מתבהר ומסנוור בכאב”.

גם ח”כ מירי רגב  פנתה הבוקר במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין על מנת שיחקור את ראשי סיעת בל”ד: “נכון יהיה לחקור את חברי הכנסת ג’מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס שנסעו לארץ הטרור, בפרט בימים שידוע לכל שהטרור ממומן על ידי ראשי קטאר, ושבקטאר שוהים ראשי חמאס ומקבלים הגנה. לישראל יש תקדים לכך ולא נשכח את חבר הכנסת לשעבר, עזאמי בשארה, שבגד במדינה והשתכן בקטאר – עיר המקלט של הטרוריסטים”.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן מיהר להגיב בדף הפייסבוק שלו: “נסיעתם של חברי סיעת בל״ד, המפלגה שהוקמה ומונהגת על ידי עזמי בשארה, מי שהואשם בריגול חמור וברח מישראל, מוכיחה שוב ובאופן נחרץ לאלו שעוד פקפקו בכך, שאין להם כל מקום בכנסת ישראל.

“בעוד ישראל נמצאת עדיין במערכה קשה נגד הטרוריסטים מארגון החמאס, חברי בל״ד נוסעים לקטאר ומפגינים תמיכה בחאלד משעל וחבר מרעיו. מפלגת ‘ישראל ביתנו’ עתרה בעבר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את בל”ד מלהתמודד לכנסת אך בית המשפט העליון דחה את העתירה.

“אנו נמשיך ונעשה ככל שניתן על מנת שרשימת הגיס החמישי המייצגת את ארגוני הטרור בכנסת ישראל תמצא את מקומה הרחק מבית הנבחרים ומאחורי סורג ובריח.

“בנוסף, אני סבור כי עם שובם מקטאר מן הראוי שהיועץ המשפטי לממשלה יבחן את מקור המימון לנסיעתם של הח”כים, מי שילם על האירוח בבית המלון המפואר, האם הצטיידו בכסף מזומן שהועבר על ידי בשארה ומפעיליו, את חוקיות הביקור, האם נעברו עבירות של ביטחון המדינה כגון מגע עם סוכן זר והאם הועברו כספים, לבקשתם, מקטאר לארגון הטרור ‘בני הכפר'”.

שר התחבורה ישראל כץ תקף גם הוא בחריפות בדף הפייסבוק שלו את חברי הכנסת מסיעת בל”ד: “חברי הכנסת זועבי, גטאס וזחאלקה נסעו במהלך המלחמה לקטאר ונפגשו עם מנהיגם עזמי בשארה ועם תומכי טרור נוספים. רק בישראל ח”כים וטרוריסטים חברים באותה התנועה. תיקנתי את החוק המונע התמודדות לכנסת מתומכי טרור וגם הבאתי לפסילת בשארה ובל”ד בוועדת הבחירות, אבל בג”ץ ביטל את ההחלטה. בימים אלה אני מכין עתירה חדשה נגד זועבי ובל”ד ואני מקווה שהפעם בג”ץ לא יתערב”.

ב-8 באפריל 2007 ברח בשארה את ישראל, אך הוטל צו איסור פרסום מלא על נסיבות עזיבתו‏. לימים נחשף כי קיים קשר עם סוכן מטעם חזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה והעביר לו מידע שסייע לאויב בעת הלחימה. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות