ערעור המשטרה התקבל: האימאם של לוד יישאר במעצר עד יום שני

המשטרה נערכה כבר אתמול לעימותים בלוד לפני שהוחלט לדחות את שחרורו של יוסף אל-באז למעצר בית • בחקירתו טען האימאם: "זה פייסבוק שלי, אני עומד מאחורי כל מילה שהעליתי, זו לא הסתה"
חיים טוויל
ח' תמוז התשפ"א / 18.06.2021 11:16

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל היום (שישי) את ערעור המשטרה, וקבע כי יוסף אל-באז,  האימאם של המסגד הגדול בעיר, יישאר במעצר עד יום שני.

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

המשטרה נערכה כבר אתמול לעימותים בלוד לפני שהוחלט לדחות את שחרורו למעצר בית.

גורם במשטרה אמר ל’כאן חדשות’ – לאחר הארכת המעצר: “מחכים לראות אם תהיה תגובה של תושבים בעיר. לא בטוח שתהייה הסלמה בלוד, אך אנחנו ערוכים”.

עורך דינו חאלד אזברגה אמר הבוקר ברשת ב’, כי המשטרה יכולה להמשיך את חקירתה כשמרשו נמצא “מחוץ לכותלי הכלא”.

הוא הבהיר: “אל-באז בכלל לא תומך בחמאס, אני מופתע מהשאלה. המשטרה לא מייחסת לו תמיכה בטרור או הסתה לטרור. הוא דמות דתית אבל השטח מושפע מהרבה גורמים ולא מגורם אחד בלבד, גם המשטרה התייחסה באופן שולי לסרטון, החקירה מתמקדת בעיקר בדברים אחרים”.

הוא תקף את המשטרה וראש העיר לוד: “אנחנו טוענים גם לאכיפה בררנית. אנחנו חושבים שמי שצריך להיות תחת חקירה הוא ראש העיר, המסית הסדרתי נגד האוכלוסייה הערבית בלוד. הוא הגרעין התורני שהביא מליציות לעיר”.

אל-באז נעצר אתמול ונחקר בחשד להסתה בגין סרטון ששיתף בפייסבוק, בו מוצגת אלימות קשה נגד שוטר, וכתב לצידו: “הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק”.

בחקירתו טען האימאם: “זה פייסבוק שלי, אני עומד מאחורי כל מילה שהעליתי, זו לא הסתה”.

השופט שדן בבקשת המשטרה להאריך את המעצר אתמול, אמר בדיון: ”אין מדובר בדברי ביקורת לגיטימיים, אלא דברי הסתה והפיכתן לכלי להפצת השנאה והרוע דווקא בימים אלה לאחר שידענו גלי שנאה. מחובתו של בית המשפט לעקור את האלימות מהשורש. יחד עם זאת, פעולות החקירה אינן ברות שיבוש וניתן לבצען כאשר החשוד שוהה בתנאים מגבילים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות