‘אותי יקנסו כי תליתי דגל ישראל?’: נהג האוטובוס שריגש רבבות I צפו

מרק ברנשטיין, נהג אגד שנקנס על הנפת דגל ישראל באוטובוס שלו פונה לשרת התחבורה: "לא יתכן שעולה פקח ושאל - למה תלוי פה דגל?" • "גם אם יתנו לי 100 דו"חות כל יום, ואני אשלם את כל המשכורות שלי - אי אפשר לתלוש את הדגל מהלב שלי"
ישראל יוספי
ח' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 21:17

נהג חברת ‘אגד’, מרק ברנשטיין, פרסם היום (חמישי) פוסט שהפך ויראלי, על קנס שקיבלה אגד ממשרד התחבורה בגלל דגל ישראל שהיה תלוי באוטובוס שלו.

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

חשוב לציין כבר בתחילה: שרת התחבורה מרב מיכאלי לא הוציאה הנחייה לקנוס על תליית דגלי ישראל. שכן, הקנסות על תליית חפצים באוטובוסים, החלו עוד לפני תקופת כהונתה של מירי רגב במשרד התחבורה.

מדובר בקנסות הניתנים לחברות האוטובוסים על תליית כל חפץ שאינו שייך לאוטובוס.

ברנשטיין הוא נהג של ‘אגד’ בשלושים השנים האחרונות. הוא יצא לחופשה של ארבעה ימים, כאשר במהלך החופשה קיבל מכתב שעליו להוריד את דגל ישראל מהאוטובוס.

ברנשטיין, יליד ברית המועצות, מספר שעלה כילד לישראל ועבר התעללות על היותו ילד יהודי . “מדינת ישראל בשבילי היא הכל – זה הלב שלי. לא יתכן שירידו את הלב שלי מהאוטובוס שלי, כל החיים הדגל שלי איתי. לא ייתכן שמשרד התחבורה יקנוס נהגים על דגל ישראל. איך זה ייתכן דבר כזה? עד לאן הגענו?  במדינת ישראל אסור לשים דגל ישראל?!”

ברנשטיין פנה בסרטון שפרסם לשרת התחבורה הנכנסת מרב מכיאלי ואמר: “לא יתכן שעולה פקח ושואל: למה דגל תלוי פה? הוא לא הפריע לאף אחד. תלוי למעלה. למי הוא הפריע? לא לשדה ראייה. אני שם אותו מאז שנת 1991. לא יכול להיות שאותנו יקנסו על דגל ישראל, על דגל הלאום של מדינת ישראל.

“בני משפחה שלי נרצחו באושוויץ. לא יתכן שאנחנו נתבייש בדגל שלנו. גם אם יתנו לי 100 דו”חות כל יום, ואני אשלם את כל המשכורות שלי – אי אפשר לתלוש את הדגל מהלב שלי”.

על הפוסט התקבלו אלפי תגובות תומכות.

תגובת משרד התחבורה:

״משרד התחבורה לא קונס בשום צורה ואופן את הנהגים אשר עוברים על ההנחיות אלא את מפעילות התחבורה הציבורית. הקנס המדובר ניתן בעת כהונת השרה רגב והרבה לפני כניסת השרה מיכאלי לתפקיד.

באשר להנחיות הנהוגות למעלה מעשור, מטעמי בטיחות ושמירה על ביטחון הנהגים וכלל ציבור הנוסעים נקבעה הנחיה שאוסרת על הצבת כל פריט שהוא, לרבות דגלים, אשר עלולים לפגוע בשדה הראייה, להשתקף על השמשות, להסיט את תשומת הלב ולגרום לכל הסחה שהיא אשר תסכן את ביטחון הנהגים והנוסעים.

דגל ישראל הוא הדגל של המדינה האהובה שלנו. צריך לשמור עליו. לא להפוך אותו לכלי לניגוח פוליטי ולא לתלות אותו באופן שעלול לסכן חיי אדם בתחבורה הציבורית של כולנו”.

תגובת דובר אגד:

“לאחרונה שונתה, ללא התראה, מדיניות הקנסות של משרד התחבורה כלפי כלל המפעילות, וביניהן חברת אגד. לצערנו המקרה הנ”ל, בו נקנס נהג ותיק שלא שינה את התנהלותו שנים רבות, הינו תוצאה של המדיניות החדשה. חברת אגד פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד התחבורה, אך לטעמנו יש מקום במקרה זה לבחון מחדש את הטלת הקנס.

“לטעמנו, היה צורך ממשי במתן התראה מוקדמת של חודשים רבים טרם שינוי המדיניות והטלת קנסות כבדים וגורפים ללא כל אבחנה בין טפל לעיקר וזאת ללא כל הפעלת שיקול דעת של בקרי משרד התחבורה.

“מערך הקנסות המושת הינו 2500 ש״ח על כל פריט ופריט הנמצא באוטובוס לחברה המפעילה, ואילו רק הנהגים אשר נמצאים לעיתים אחראים על גרימת הקנס עומדים לדין ונקנסים בחלק קטן ויחסי מהקנס…

“יצוין, שההנחיה של מערך בקרת משרד התחבורה מתייחס באופן עללי, ערטילאי ומעורפל לנושא איסור פרסום מחוץ ובתוך האוטובוס, ללא כל קשר או זיקה לסוגיות של בטיחות הנסיעה או חלילה פגיעה באיכות השרות. מדובר באכיפה בלתי סבירה ובלתי הגיוניות בעליל…

“לדוגמא, לאחרונה נקנסה אגד בסך של 2500 ש״ח בשל לוגו של חברת סולאריס, יצרנית אוטובוסים מפרקיים הפועלים בירושלים. התחושה הרווחת הינה שכל ‘דאלים גבר’, ושכל פקח בקרה עושה ככל העולה על רוחו בבחינת כל המרבה בקנסות הרי זה משובח…״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להפיץ בכל העולם. בושה לבנט ושקד על הצרה צרורה שהביאו לעם ישראל
    18/06/2021 11:13
    בושה וחרפה
  1. בושההההההה