יקפל את סער? מנדלבליט רמז שהוא נגד הכוונה לפצל את תפקידו

היועמ"ש התארח בכנס בר אילן והתייחס לרעיון לפצל את תפקיד הפצ"ר - ורמז: "כל מי שחושב שאפשר להקיש מכך גם להקשרים אחרים, אקטואליים, איננו טועה בהכרח"
חרדים 10
ז' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 20:37

נאום ראשון מאז הקמת ממשלת השמאל של בנט-לפיד-עבאס: היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, התארח היום (חמישי) ב’כנס בר אילן’ ורמז כי הוא מסתייג מהרעיון של שר המשפטים גדעון סער לפצל את תפקידו.

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

תחילה דיבר מנדלבליט על הצורך לשמור על שני הכובעים של הפצ”ר, כראש התביעה בצה”ל וכיועץ המשפטי של הצבא: “העובדה כי בקצה הפירמידה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדרטים האכיפתיים לכללים המשפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה. היא מונעת אכיפת יתר שאינה תואמת את האתגרים המיוחדים של לחימה בטרור”.

היועץ, שעתיד לסיים את תפקידו בעוד מספר חודשים, המשיך: “ומהצד השני גם מחזקת את המעמד של הייעוץ המשפטי כשבא לאכוף את הדין במטרה להבטיח את קיומו של שלטון החוק אף בעיתות לחימה”.

היועמ”ש הוסיף, כי גם ועדת הבדיקה הממשלתית בראשות השופט טירקל עמדה בפני השאלה האם נכון לפצל את הכובעים של הפצ”ר. “הוועדה דחתה טענות בדבר הצורך בפיצול כובעי הפצ”ר, וגיבשה המלצות שונות לחיזוק עצמאותם של גופי התביעה בצבא, תחת תפיסה כוללת של כובע כפול למי שעומד בראש המערכת המשפטית הצבאית”,

מנלבליט סיכם ברמז גם על תפקידו שלו: “כל מי שחושב שאפשר להקיש מכך גם להקשרים אחרים, אקטואליים, איננו טועה בהכרח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות