אכזבה: האימאם של לוד החשוד בהסתה יישאר במעצר רק עד מחר

האימאם מלוד, יוסוף אל-באז, ישוחרר בערבות למעצר בית של שבוע • המשטרה ביקשה לדחות את הביצוע למחר - והוא יישאר במעצר יממה נוספץ • האימאם נעצר לאחר שהוגשו תלונות בגין התבטאויותיו המסיתות
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 18:49

יוסוף אל-באז, האימאם של המסגד הגדול בעיר לוד, שנעצר הלילה בפשיטה של בלשי משטרה בחשד להסתה לאלימות ולטרור – יישאר הלילה במעצר וישוחרר מחר (שישי) למעצר בית של שבוע. כך קבע היום בית משפט השלום בראשון לציון.

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

השופט ארז מלמד הורה תחילה על שחרורו למעצר בית למשך שבוע, אך המשטרה הגישה בקשה לערער על ההחלטה, ולכן הוא יישאר במעצר יממה נוספת.

השופט גם אסר על האימאם להשתמש בכל כלי תקשורת.

עו”ד ראיס אבו סייף, אחד מפרקליטיו של אלבאז, טען כי המעצר הוא הזוי: “בחיים לא ראיתי שבמדינת ישראל עוצרים על עבירה מהסוג הזה”.

עו”ד חאלד אזברגה, סנגורו של האימאם, אמר לחדשות 12: “המעצר של השיח’ הוא מעצר פוליטי שהגיע בעקבות לחץ שהפעילו חברי הכנסת מהימין הקיצוני בשבועות האחרונים שקראו למעצרו של השיח’. לא חושב שהשיח’ ביצע שום עבירה, במיוחד עבירה שמצריכה מעצר. לא חושב שהסרטון הזה הגיע לתפוצה מדאיגה”.

האימאם נעצר לאחר שפרסם בפייסבוק פוסט בו הוא הציג קטע מסרט של הרג שוטרים – ולצדו כתב: “הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק”.

בתקופה האחרונה הוגשו נגדו מספר תלונות, בגין הסתה.

תושבי העיר היהודים בלוד הביעו היום שביעות רצון ממעצרו של האימאם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות