גנץ מתחנן: הביטחון מעל שיקול פוליטי • הליכוד: אז קום וצא מיד

שר הביטחון פנה לנתניהו שיציל את הקואליציה מהמבוכה ויפעל לאפשר את העברת חוק איחוד המשפחות: "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה" • החוק יעלה להצבעה בכנסת בשבוע הבא - בלי תמיכת מפלגת רע"ם • הליכוד: "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע"ם"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 18:24

שר הביטחון, בני גנץ, הנחה את יו”ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג לפעול מול יו”ר הקואליציה עידית סילמן, “לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים, כדי שיהיה רוב לחוק איחוד המשפחות” – שצפוי לעלות במליאה בשבוע הבא.

הקיץ בפתח: אתם לא תאמינו לאן כל החרדים בורחים לחופשה

רוצה תואר יוקרתי? הכי כדאי: בלי מכינה ועם מגוון מלגות לחרדים!

הקואליציה כולה תצביע בעד החוק, חוץ מרע”ם – שקיבלה חופש הצבעה.

במקביל פנה גנץ ללשכת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, וביקש ממנו לפעול להעברת החוק.

גנץ, שחבר להקמת ממשלה עם השמאל הקיצוני ועם רע”מ בגלל פוליטיקה – אמר: “ביקשתי שיפעל להעברת החוק שהכרחי לשמירה על ביטחון המדינה. יש לשים את השיקול הביטחוני לפני הפוליטי”.

הליכוד השיב לגנץ: “מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע״מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד”.

גורם בליכוד הבהיר: “בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראש ועדת הפנים שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת”. הגורם הוסיף: “מה הוא רוצה מאיתנו – שיפטר את עבאס ויעביר את החוק”.

לפי חדשות 12, במקביל לפניה אל האופוזיציה, בתוך הממשלה מסתמנת פשרה ולפיה החוק יעבור והאיסור על איחוד משפחות יימשך בתמיכת כול מפלגות הקואליציה כולל רע”ם – עם הבטחה מיידית למציאת מתווה אחר לחוק בדיונים מרתוניים בוועדת החוץ והביטחון.

חוק האזרחות קיים כבר שנים, ומוארך כהוראה שעה כל שנה מחדש מאז ימי האינתיפאדה השנייה.

לפי החוק, אזרח זר שמתחתן עם ישראלי יכול לעבור הליך לקבלת אזרחות. אך ישנו חריג לחוק – אם אזרח ישראלי, ערבי בדרך כלל, מתחתן עם פלסטיני, לא ניתן להעבירו הליך אזרחות ולא מתאפשר איחוד משפחות בארץ מטעמים ביטחוניים.

החוק נוצר לאחר שהיו בעבר מקרים שבן/ת זוג פלסטיני/ת שקיבלו אזרחות בעקבות נישואים ביצעו פיגועים או סייעו בהוצאת פיגועי טרור, ולכן הוחלט לחוקק את החוק. שיקול נוסף שעומד מאחורי ההחלטה הוא דמוגרפי.

החוק הוא בגדר הוראת שעה ולא חוק קבוע כדי שבג”ץ לא יפסול אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות