שטרית: הפסדתי את הנשיאות בגלל ‘דיל’ עם ש”ס על סגירת המרכולים

חבר הכנסת שהפסיד במירוץ לנשיאות טען בערוץ 10: אחרי שגדעון סער הבטיח לחרדים לפעול לסגירת בתי העסק בתל אביב בימי שבת "תשעה מחברי ש"ס הצביעו לרובי בניגוד להתחייבות שלהם"
נחמן גור
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 10:24

חבר הכנסת מאיר שטרית טען הבוקר (שני) בשיחה עם התוכנית ‘אורלי וגיא’ המשודרת בערוץ 10, כי הפסדו בבחירות לנשיאות לראובן (רובי) ריבלין נגרם כתוצאה מדיל שככל הנראה בושל עם תנועת ש”ס, שהסירה את תמיכתה ממנו.

לדבריו, הדיל נוצר לאחר ששר הפנים, גדעון סער, הבטיח שיפעל לסגירת בתי עסק בתל אביב בימי שבת. “אין לי ספק שזה חלק מהדיל”, טען שטרית בתכנית.

לדבריו, על פי הסכמים מוקדמים, היו אמורים הח”כים של תנועת ש”ס לתמוך בו כמועמד מזרחי, אך בגלל הדיל של הרגע האחרון, אנשיה חזרו בהם מהסיכום עימו. “אני אולי נראה כמו רוסי אבל שם המשפחה מעיד עלי…”, אמר שטרית בבדיחות.

לטענתו של שטרית, שהפסיד בפער של שבעה קולות לנשיא ראובן (רובי) ריבלין, במהלך ההפסקה שבין הסבב הראשון לשני בבחירות, סגר סער – מי שהוביל את הקמפיין לבחירתו של ריבלין – דיל עם חברי תנועת ש”ס, כדי לשכנעם להצביע עבור מועמדו.

“ש”ס בדקה ה-90, בניגוד להבטחתם, עשו דיל עם הליכוד”, אמר. “תשעה מהם הצביעו לרובי, למרות ההתחייבות להצביע עבורי”.

שטרית הוסיף: “בשעה הפסקה בין הצבעה ראשונה לשנייה, ש”ס התהפכו. עד אז הייתה התחייחבות שלהם. כנראה שבעקבות הדיל נסגרו המרכולים בתל אביב. זה חלק קטן מהדיל. אני מקווה שיום אחד הפרטים יחשפו”.

שר הפנים מסר בתגובה: “הדברים שאמר ח”כ שטרית בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 שקשרו בין בחירת נשיא המדינה לבין החלטת שר הפנים בנושא חוק העזר של ת”א-יפו הם דברים שקריים ומשוללי כל יסוד.

“חומרה נוספת בדברים יש בכך שח”כ שטרית נמנע מלציין בראיון, כי מקורבו, דודי וייסמן , בעלי רשת am:pm , המפעילה עשרות סופרמרקטים הפועלים בשבת בניגוד לחוק במשך שנים, הינו לקוח עיקרי בעסקיה של רעייתו, הגברת רותי שטרית, שעל פי פרסומים משלם למשרדה מיליוני שקלים בשנה.

“השר סער הבין היטב, בעת שקיבל את ההחלטה על חוק העזר הנ”ל כי גורמים כלכליים רבי עוצמה, הרואים עצמם נפגעים ממנה, עלולים לפעול נגדו בדרכים שונות. הדבר לא הרתיע אותו מלקבל את ההחלטה העניינית והנכונה על פי מיטב הכרתו ולא ירתיע אותו גם בעתיד.

“התנהגותו המבישה של ח”כ שטרית רק מלמדת עד כמה היטיבה הכנסת לבחור במועמד הראוי לנשיאות המדינה”.

בסוף חודש יוני הורה שר הפנים לעיריית תל אביב לאסור על פתיחת מרכולים ובתי עסק בשבתות, ופסל ניסיון של העירייה לעגן בחוק את פתיחת המרכולים בשבת.

השר אישר סעיפים בחוק העזר בנוגע לפעילות בשבת במתחמים מסחריים – בנמל תל אביב, נמל יפו ומתחם התחנה בנווה צדק, וחנויות נוחות הצמודות לתחנות הדלק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות