בליכוד לגלגו על ימינה: ‘בישלתם פיאסקו, כעת זה הזמן לאכול אותו’

עימות בתוך הקואליציה: גם ח"כ מוסי רז מתנגד לחוק האוסר על איחוד משפחות של ערבים ישראלים ושל פלסטינים • זוהר: "אנחנו לא רשת הביטחון של הממשלה המסוכנת הזו" מירי רגב לבנט ושקד: "בוא נראה כמה זמן יחזיק המשחק הצבוע שלכם. תתמודדו עם חוסר האחריות והמגלומניה"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 13:04

קואליציית השמאל של בנט-לפיד-עבאס לא מצליחה לפי שעה להעביר את החוק האוסר על איחוד משפחות של ערבים ישראלים ופלסטינים.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

החוק צפוי לעלות להצבעה בכנסת בשבוע הבא, אך בגלל התנגדות רע”מ וח”כים ממרצ, הקואליציה  מתקשה לוודא שהארכתו אכן תאושר.

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ כבר הודיע היום (חמישי) כי יתנגד לחוק: “מתנגד לכוונה להאריך את חוק האזרחות. מדובר בחוק מפלה המטיל מגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי”.

בליכוד הודיעו כי הם מוכנים להצביע יחד עם הקואליציה, אבל  רק בתנאי שיקבלו בתמורה תמיכה של הקואליציה ביוזמה אחרת שהם מעוניינים לקדם: חוק ההתיישבות הצעירה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בכירים בקואליציה שלחו מסר למפלגת רע”מ, לפיו ההתנגדות האישית שלהם להצביע בעד החוק היא דבר נסבל, אך התנגדותם לאישור החוק גם באמצעות קולות של מפלגות אחרות – לא תאפשר את המשך קיום הקואליציה.

ח”כ מיקי זוהר צייץ הבוקר: “אנחנו לא רשת הביטחון של הממשלה המסוכנת הזו. למעשה הם כבר בחרו ברשת ביטחון וזו הרשימה המשותפת. יש להפיל את הממשלה הזו בהקדם לפני שייגרם פה אסון לאומי אדיר”.

ח”כ גלית דיסטל כתבה: “אם יש דבר אחד שפלונטר חוק איחוד המשפחות מוכיח – הרי זה שנפתלי וגדעון (למה כולם שוכחים את גדעון?) הקימו במו ידיהם הימניות את הממשלה האנטיציונית הראשונה בישראל. זאת הפעם הראשונה בה החוק החלבי, האלמנטרי, הבסיסי הזה לא צולח את הקואליציה. המסקנה ברורה – הממשלה הזאת חייבת ליפול. ומהר”.

בציוץ נוסף כתבה: “אם חשבתם שנציל אתכם מממשלת השמאל הרדיקלי שהקמתם ביודעין אז תחשבו שוב. והנה ההבדל האמיתי בין ‘ביביזם’ ל’ימין’ שלכם: 53 מנדטים מול אחוז החסימה. בישלתם פיאסקו, עכשיו הזמן לאכול אותו. בתיאבון!”

ח”כ מירי רגב: “נפתלי בנט ואיילת שקד ניסו לספר לנו שאפשר ללכת עם השמאל אבל להרגיש ימין. בוא נראה כמה זמן יחזיק המשחק הצבוע שלכם. תתמודדו עם חוסר האחריות והמגלומניה שהובילה אתכם להקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל. הליכוד לא יכסה על ערוותכם”.

ח”כ קטי שטרית: “האם נתמוך בחוק האזרחות? תמורת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. אני מודיעה בצורה חד משמעית, אנחנו לא נציל את הקואליציה הרעה הזאת מעצמם. לא נהווה רשת ביטחון לייצור הכלאיים שבנט ושקד בנו עם התנועה האיסלאמית”.

שרת הפנים איילת שקד הודיעה אתמול כי תעלה ביום שני את החוק להצבעה במליאה, למרות שככל הנראה לא יהיה לה רוב בקואליציה. “אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים”, צייצה שקד בחשבון הטוויטר שלה. “אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל. אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת”.

ח”כ יואב קיש הגיב לה: איילת, יחד עם בנט גנבתם קולות מהימין, על מנת שבנט עם 6 מנדטים יהיה ראש ממשלה (בובה) של השמאל.

“הקמתם קואלציה עם ערבים ושמאל אנטי ציוניים שמסוכנים לביטחון ישראל וביד השנייה את מצפה שהאופוזיציה הימנית תשאיר אתכם להוביל את המדינה ובטחון ישראל. איזה בדיחה!”

חוק האזרחות קיים כבר שנים, ומוארך כהוראה שעה כל שנה מחדש מאז ימי האינתיפאדה השנייה.

לפי החוק, אזרח זר שמתחתן עם ישראלי יכול לעבור הליך לקבלת אזרחות. אך ישנו חריג לחוק – אם אזרח ישראלי, ערבי בדרך כלל, מתחתן עם פלסטיני, לא ניתן להעבירו הליך אזרחות ולא מתאפשר איחוד משפחות בארץ מטעמים ביטחוניים.

החוק נוצר לאחר שהיו בעבר מקרים שבן/ת זוג פלסטיני/ת שקיבלו אזרחות בעקבות נישואים ביצעו פיגועים או סייעו בהוצאת פיגועי טרור, ולכן הוחלט לחוקק את החוק. שיקול נוסף שעומד מאחורי ההחלטה הוא דמוגרפי.

החוק הוא בגדר הוראת שעה ולא חוק קבוע כדי שבג”ץ לא יפסול אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות