בלילה: האימאם של המסגד הגדול בלוד נעצר בחשד להסתה ברשתות

השייח' יוסף אל-באז נעצר לאחר שהסית במספר מקרים לאלימות נגד יהודים וכוחות הביטחון במהלך מבצע 'שומר החומות' • השייח' שיתף השבוע בפייסבוק קטע מסרט בו נראה אזרח מצית שוטר וכתב: ''הדרך להתמודד עם חוסר צדק" • בן גביר: "הגיע השלב למצות איתו הדין ולהושיבו בכלא"
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"א / 17.06.2021 09:51

המשטרה עצרה הלילה (חמישי) את השייח’ יוסף אל-באז, האימאם של המסגד הגדול בלוד, בחשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

מעצרו בוצע בידי בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב”ל) ביחידת להב 433, ובהתאם לאישור פרקליטות המדינה.

המשטרה צפויה לבקש את הארכת את מעצרו.

השייח’ יוסף אל-באז שיתף השבוע בפייסבוק קטע מסרט שבו נראה אזרח מצית שוטר. השייח’ כתב: ”הדרך להתמודד עם חוסר צדק”.

לשייח’ אל-באז מיוחסים מספר מקרי הסתה נוספים לאלימות וטרור בתקופת ‘שומרי החומות’, שתרמו לפרעות המחבלים נגד יהודים. הפרסום שהעלה אל-באז בפיסבוק לא נמחק וממשיך להתפרסם ברשת החברתית.

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, שהגיש תלונה אתמול נגד אל-באז לפרקליט המדינה שלומי אברמזון, בגין הסתה לאלימות וטרור – אמר:

“אני שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי. השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים.

“אמשיך להאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באיצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת”.

תנועת רגבים שהגישה נגד השייח’ תלונה מפורטת במשטרה כבר במהלך החודש שעבר מברכת על המעצר, ודורשת למצות עימו את מלוא חומרת הדין.

“האלימות המחרידה שהופנתה כנגד יהודי לוד, הושקתה ברעל ההסתה האנטישמית מפי האימאם אלבאז, חבר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא מחוץ לחוק. ההסתה הסתיימה במחיר דמים כבד של הלינץ’ בו נרצח יגאל יהושע, בפצועים רבים, ובנזק כלכלי עצום. על רשויות החוק לגבות כעת את מחיר ההסתה של האימאם אלבאז. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אנחנו מברכים על המעצר למרות שכבר מזמן האיש היה אמור להינמק בכלא ואין ספק שדמו של יגאל יהושע מלוד רובץ על השייח המסית.
אנחנו דורשים ממשטרת ישראל לחקור אותו בגין כל התבטאויותיו להעמידו באופן מהיר ביותר לדין פלילי ולהשאירו במעצר עד תום ההליכים בעקבות מסוכנותו הגבוהה.

“אין כל ספק שלאיש יש דם על הידיים ועליו לשלם את המחיר. ידע כל מסית ולא משנה אם הוא מגדיר את עצמו איש דת , אימאם או שייח או מחנך. מילים יכולות לרצוח ומי שמסית ינמק בכלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות