שקד: בטוחה שהימין יתמוך • מיקי זוהר: אנחנו כיבוי השריפות שלכם?

הפלונטר של חוק 'איחוד משפחות', שרע"ם מתנגדת לו, כבר מסבך את הקואליציה • השרה שקד מנסה לגייס את האופוזיציה לעזרה: "בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת" • מיקי זוהר: "‎הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"א / 16.06.2021 23:54

השרה איילת שקד ביקשה הערב (רביעי) מהאופוזיציה שלא תפגע בהארכת אישור חוק איחוד משפחות.

“‏בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות”, אמרה שרת הפנים. “אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים. אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל ‘אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת'”.

דבריה של השרה שקד מגיעים לאחר שהממשלה לא הצליחה להעביר היום בוועדה המסדרת את החוק השולל מתן אזרחות ישראלית או תושבות בישראל לפלשתינים תושבי יהודה והשומרון או רצועת עזה, שהם בני זוג של אזרחים ישראלים.

עקב היות החוק הוראת שעה, נדרשת הארכה שלו מדי שנה. לקואליציה נותרו רק שלושה שבועות כדי להעבירו.

חברי סיעת רע”מ, הסיעה השלטת על קואליציית השמאל, מתנגדים לחוק וגם נציגי סיעת מרצ התנגדו לו בעבר, בעוד בליכוד ובסיעות החרדיות העבירו מסר לקואליציית בנט-לפיד-עבאס, כי גוש הימין  יצביע בעד הארכת החוק, רק  אם בקואליציה יתמכו בהסדרת ההתיישבות הצעירה.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב לדברים של שקד: “‎הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו”.

מוקדם יותר תקף השר לשירותי דת מתן כהנא את יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

“‏סמוטריץ’ ממשיך לשרוף את האסמים. אם זה לא בדיוק הקו שלו – שכולם יטבעו. הסקריקים גרמו לחורבן וגלות של 2000 שנה. לא ניתן לזה לקרות שוב”, קבע כהנא.

כהנא הגיב על דברים שכתב מוקדם יותר בצלאל סמוטריץ’ נגד נפתלי בנט.

“אני רואה שמתחיל קמפיין מאורגן, מתוזמן וצבוע של מפלגת ‘שמאלה’ על הראש שלנו בעניין חוק איחוד משפחות”, צייץ סמוטריץ’ בטוויטר, “חודשים אנחנו צועקים שלהקים ממשלה שנשענת על אויבי ישראל תומכי טרור זה אסון למדינה היהודית, ושקואליציה כזו לא תוכל לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ותפגע בהם”.

“האופוזיציה טרם החליטה כיצד לנהוג בעניין”, הוסיף סמוטריץ’, “אבל דבר אחד צריך להיות ברור: בהקמת ממשלת שמאל קיצונית עם תומכי טרור, בנט ושותפיו פגעו ופוגעים בביטחון ישראל וברוב היהודי בה. האחריות לכך היא עליהם ועליהם בלבד. האחריות שלנו היא להראות להם כמה שיותר מהר את הדלת החוצה מהמערכת הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות