חודש וחצי לאחר רעייתו: זקן חסידי חב”ד בטורונטו קנדה נפטר בגיל 93

בטורונטו נפטר הרה"ח רבי מנחם מענדל הכהן אהרונוב ז"ל, סופר סת"ם ומעמודי התווך של קהילת חב"ד • לפני כחודש וחצי נפטרה רעייתו מרת גולדא ע"ה • אחד מבניו: יו"ר צעירי חב"ד בישראל, הרב יוסף אהרונוב
יוסף גרינבוים
ו' תמוז התשפ"א / 16.06.2021 14:50

ברוך דיין האמת: בטורונטו שבקנדה נפטר היום (רביעי) בשיבה טובה, בגיל 93, אחד מזקני חסידי חב”ד בעולם – הרה”ח רבי מנחם מענדל הכהן אהרונוב ז”ל.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

לפני חודש וחצי נפטרה רעייתו מרת גולדא ע”ה.

המנוח ז”ל  נולד בשנת תרפ”ח לאביו הרה”ח רבי יהושע זעליק ולאימו מרת חוה אהרונוב. בילדותו למד בתלמוד תורה שהפעילה המחתרת החסידית שפעלה ברחבי ברית המועצות הקומוניסטית.

בזמן מלחמת העולם השניה ברח עם משפחתו לסמרקנד יחד עם משפחתו, שם גם נפטר אביו. בסמרקנד ובטשקנט למד סופרות סת”ם ושחיטת עופות, ומאז עסק בסופרות סת”ם.

בשנת תש”ז יצא מרוסיה בבריחה הגדולה של חסידי חב”ד, וזכה לשמש את הרבנית חנה, אמו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, שנסעה גם היא בנסיעה זו.

בשנת תש”י נישא לרעייתו  מרת גולדה, בתו של הרה”ח רבי חיים מינקוביץ ז”ל.

לאחר חתונתו היגר לטורונטו, שם היה מלמד תשב”ר בביתו, כפי הנהוג ברוסיה, ללא כיתות מסודרות, אלא תלמידים מכל הגילאים ביחד – עד לשנת תשס”ח.

הרב אהרונוב גם שימש כספרא דדיינא בבית הדין בטורונטו, והיה מעמודי התווך של הקהילה היהודית בעיר.

היה משמש גם כסופר סת”ם וכאשר הציע לו הרבי לכתוב תפילין ומזוזות עבור המרכז לענייני חינוך, כתב לו: “מן הסתם הינכם כותבים לפי הדיעה של אדמו”ר הזקן.”

הותיר אחריו את בנים, בנותיו וצאצאים רבים: הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, כפר חב”ד; הרב זעליג הכהן אהרונוב, פלורידה; מרת בריינא לאנגזם, קראון הייטס; מרת ברכה וילהלם, טורונטו; מרת אסתר רחל מוסקוביץ’, שיקגו; מרת שטערנא שרה נאטיק, שיקגו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות