‘קראתי והצטערתי’: זה מה שנפסק בתביעה של ניר חפץ נגד אמיר אוחנה

בית המשפט דחה את תביעתו של ניר חפץ שטען שהשר לשעבר אוחנה חשף פרטים רגישים מחקירתו בנאום שנשא בכנסת • השופטת: הנאום שנשא אוחנה חוסה תחת החסינות המהותית של חברי כנסת – ולכן אין מקום להמשיך ולברר את התביעה • חפץ יגיש ערעור
חרדים 10
ו' תמוז התשפ"א / 15.06.2021 22:58

שנה וחצי לאחר שעורכי דינו של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000, הגישו תביעה נגד שר המשפטים דאז, אמיר אוחנה, עקב הנאום שנשא בכנסת בנובמבר 2019, בו חשף פרטים רגישים מחקירתו של חפץ, בית משפט השלום בת”א קבע היום (שלישי) שלאוחנה הייתה חסינות מהותית כשאמר את הדברים – ולכן הכריע שתביעתו של חפץ נדחית.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

חפץ מצידו עומד לערער על ההחלטה.

לפי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, השופטת כוכבה לוי קבעה כי הנאום שנשא אוחנה בעת שכיהן כשר המשפטים מעל מליאת הכנסת חוסה תחת החסינות המהותית של חברי כנסת – ולכן אין מקום להמשיך ולברר את התביעה.

בכך, למעשה, קיבלה השופטת לוי את טענתו של בא כוחו של אוחנה, עו”ד שלומי ויינברג, כי החסינות המהותית חייבת להיות מופעלת במקרה זה.

עם זאת, השופטת ציינה כי מדובר ב”שימוש לרעה לכאורה בסמכויותיו” של אוחנה – והוסיפה: “שמעתי, קראתי והצטערתי לשמע הדברים. המבקש, שר המשפטים בתפקידו דאז, החליט על דעת עצמו להפר צו איסור פרסום, לצורך מטרה שהוא העמיד לנגד עיניו, תוך התעלמות ולכל הפחות עצימת עיניים ביחס לצו איסור פרסום שמטרתו הייתה להגן בין היתר על ביטחון המשיב והעדה הנוספת”.

עו”ד שלומי וינברג אמר בתגובה להחלטת השופטת: “אני מברך על המסקנה המשפטית הצודקת ואף המתבקשת מאליה של בית המשפט הנכבד לפיה החסינות חלה ודינה של התביעה להידחות”.

באי כוחו של ניר חפץ, אילן סופר ורון אביב: “כפי שנפסק, אמיר אוחנה עשה שימוש ציני לרעה במעמדו כשר משפטים וכחבר כנסת וביזה את הכנסת, בניגוד לחוק ובניגוד להנחיות היועץ המשפטי של הכנסת. לא בכדי ציין בית המשפט בעדינות, כי הוא ‘הצטער לשמוע את עדותו’ המבישה של מי ששימש בעת אמירת הדברים כשר המשפטים. בכוונת חפץ לערער לבית המשפט המחוזי, נגד ההחלטה המהווה תקדים מסוכן לשימוש פסול, שעלולים לעשות חברי כנסת במטריית החסינות גם בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות