המתנדבים לכדו שני גנבים בברכפלד – ו’שלחו’ אחד מהם לבית חולים

הפורצים נלכדו 'על חם' לאחר שהמתנדבים, שהחליטו להגן על רכוש התושבים בשכונת ברכפלד שבמודיעין עלית, הציבו מארב • אחד מהם הוכה עד זוב דם ונלקח על ידי המשטרה לבית חולים • חייל צה"ל שהיה עם צוות שוטרי סיור ירה באוויר - תוך סיכון עשרות אזרחים שהתגודדו במקום
חיים טוויל
ה' תמוז התשפ"א / 15.06.2021 11:45

הפורצים בשכונת ברכפלד נלכדו: לאחר גל פריצות בלתי פוסק – ששיאו היה בליל שבת –  לכדו הלילה (שלישי) מתנדבים שהקימו בשכונה ארגון ‘שומרים’ שני פורצים ערבים.

הפורצים נלכדו ‘על חם’ לאחר שהמתנדבים, שהחליטו להגן על רכוש התושבים, הציבו מארב. הם היכו את הגנבים – עד להגעת כוחות גדולים של משטרה מתחנת מודיעין עילית אל הזירה.

המתנדבים, שבלילות האחרונים הציבו מארבים והמתינו לפורצים, הבחינו בהם כאשר נכנסו דרך חלון לדירה ברחוב רשב”י – והמתינו להם מחוץ לחלון.

הגנבים, שהופתעו, התיזו על המתנדבים גז מדמיע, אך אחד מהם נתפס והשני ברח. בינתיים הפליאו בו את מכותיהם.

לאחר כשעה וחצי נתפס גם הגנב השני, על ידי המשטרה.

חייל צה”ל שהיה עם צוות שוטרי סיור ירה באוויר, תוך סיכון עשרות אזרחים שהתגודדו במקום.

 החייל הסביר כי הירי בוצע מאחר שחש סכנה ובניסיון להניס את התושבים שהקיפו אותם.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה למקרה: “במהלך הלילה, הוקפץ כוח צה”ל למודיעין עילית בעקבות דיווח על חשודים שניסו לפרוץ לאחד הבתים בעיר. הכוח וכוחות בטחון נוספים הגיעו לנקודה ועצרו את החשודים. לאחר מעצרם, התפתחה התקהלות אלימה של עשרות מתושבי העיר בנסיון לתקוף את החשודים בפריצה שנעצרו.

“הלוחמים פעלו לפיזור ההתקהלות ולהגנה על החשודים, תוך שהחיילים עצמם מותקפים על ידי התושבים הכח הדף את התושבים מלפגוע בחשודים תוך שימוש בירי חי לאויר. החיכוך פוזר והחשודים הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל”.

 

מהמשטרה נמסר: הבוקר, סמוך לשעה 05:00, כוחות משטרה שעסקו בפעילות מוגברת נגד פורצים בעיר מודיעין עילית שמעו צעקות מחצר של בית. כוח משטרה שהתקדם למקום הבחין בחשוד פלסטיני שמסתובב בחצר ועצר אותו.

מאוחר יותר התקבל דיווח על חשוד פלסטיני שנתפס על יד מספר תושבי העיר. כוחות משטרה שהגיעו למקום זיהו את החשוד כשהוא חבול ופצוע. הוא נעצר והובל לטיפול בבית החולים.

החקירה נמשכת.

כפי שדווח בחרדים 10, בשבת האחרונה פרצו גנבים אל שבע דירות ברחובות יהודה הנשיא ורבי עקיבא בשכונת ברכפלד,  בזמן שבני הבית ישנו.

אין זו הפעם הראשונה, שכן בחודשים האחרונים בוצעו עשרות פריצות לדירות בשכונה, אולם הפעם מדובר בעליית מדרגה משום שהפריצות התרחשו לא לדירות ריקות, אלא בזמן שהמשפחות שהו בביתן.

בזמן הפריצות רוב הבתים היו נעולים והפורצים השתמשו בכלי פריצה בכדי לפרוץ לתוכן.

הגנבים רוקנו מהבתים  חפצי ערך וכסף.

נחמן ניימן, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית, תושב שכונת ברכפלד, אמר בשיחה עם חרדים 10: “אני תושב השכונה, וברחוב שלי השבת היו פריצות. בחודשים האחרונים היו פריצות במודיעין עילית – בשכונות גרין פארק, נאות הפסגה וחפציבה”. בשכונות אלה ההתפרצויות מוגרו לאחר שהתושבים התארגנו לשמירה.

״בחודש האחרון זה הגיע לשכונת ברכפלד והם תוקפים חזק. מפסח הם פורצים לבתים. יש תושב אחד שהיו בבית שלו כבר שלוש פעמים. רוקנו לו את הבית פעם אחרי פעם.

“בעבר היה להם מודיעין – מי יוצא מהבית ולא נמצא בשבת בבית. היום הם התחילו להגיע כאשר אנשים נמצאים בבתים – שזה הדבר המפחיד. בשבת בבוקר הייתה התוועדות בחב״ד – אדם ידוע מאוד בעיר סיפר שרוקנו לו את כל הבית.

“רק לחדר השינה הם לא נכנסו – המשפחה הייתה בבית בזמן הזה. ביום חמישי בלילה הייתה פריצה ברחוב רשב”י. זה הזיה”.

מה ההרגשה של תושבי השכונה?

״כולם מפחדים. פחד פחדים. מישהו נכנס אליך לתוך הבית, זה אחד הדברים הכי מפחדים שיש. זה לא משנה אם גנבו או לא גנבו – ההרגשה שמישהו מסתובב אצלי בבית במרחב הפרטי שלי.

“זה פחד פחדים. הרגשות מעורבים. אנשים טוענים שזה קשור לעירייה. אני לא דובר העירייה. ברור שהעירייה צריכה לפנות למשטרה ולטפל בעניין.

״יש פה שמירה בעיר מבחינת העירייה, עד היום הרגשנו שזה מהערבים מסביב. כעת המצב בעיר שתושבים אומרים: ‘תשלחו שומרים’. זה הלם. אנחנו עדיין בהלם כולם, אין עדיין פתרונות, כולם בהלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות