עולם הביטוח והפיננסים – כיצד נכנסים לתחום?

מה הם היתרונות של תחומי הכספים והפיננסים, ובפרט תחום הביטוח? מה נדרש על מנת לעסוק בהם? ומהי הדרך היעילה והמומלצת ביותר להיכנס אליהם ולייצר לעצמכם קריירה מבטיחה וארוכת טווח?
תוכן שיווקי
ה' תמוז התשפ"א / 15.06.2021 00:17

החיפוש אחר תחום ללמוד ולהתמחות בו משותף לאינספור אנשים בארץ ובעולם, ביניהם לא רק צעירים אחרי צבא, אלא אנשים בכל קבוצות הגילאים.

במיוחד לאור הטלטלות שעוברות על המשק והכלכלה בשנים האחרונות, הצורך ברכישת מקצוע ותחום עיסוק יציבים, אמינים ובעלי רמת ביקוש יציבה וגבוהה לאנשי מקצוע הופך צרך אקוטי ומהותי עבור רבים.

לאור זאת, ענפים דוגמת עולם הכספים והפיננסים, ובפרט תחום הביטוח, הופכים מבוקשים ואטרקטיביים יותר ויותר. מהם היתרונות של תחומים אלו, מה נדרש על מנת לעסוק בהם ומהי הדרך היעילה והמומלצת ביותר להיכנס אליהם ולייצר לעצמכם קריירה מבטיחה וארוכת טווח?

ביקוש יציב לשירותים מקצועיים ואנשי מקצוע בעתיד הנראה לעין

כשמנסים להבין את הסיבות שגורמות לאנשים רבים כל כך לנסות ולהיכנס עולם הכספים, הפיננסים והביטוח, התשובות יחסית ברורות וגלויות – בתחומים כמו ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ השקעות וכד’ נראה כי רמת הביקוש לשירותים המקצועיים שמספקים אנשי המקצוע העוסקים בתחום אינה נופלת גם בזמן משברים כלכליים וזעזועים משמעותיים למשק, בין השאר מכיוון שלא רק שאלו תחומים אשר נשארים רלבנטיים גם לאור משברים שכאלו, אלא בעיקר מפני שככל שאי היציבות וחוסר הוודאות במשק גוברים, כך הופכים שירותיהם של אנשי מקצוע מתחומים אלו חשובים, רלבנטיים ולכן מבוקשים יותר ויותר.

במילים אחרות – אלו תחומים בהם ניתן להיות יחסית בטוחים כי היצע התעסוקה לא עתיד לפחות או להיעלם, וסביר הרבה יותר שרק ילך ויגדל.

על מנת לעסוק בתחומים אלו, בפרט בייעוץ או שיווק פנסיוני, כמו גם לעסוק כסוכני ביטוח רשמיים וחוקיים, נדרש רישיון מקצועי מטעם המדינה. הרישיון ניתן מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר לאנשים אשר עומדים בקריטריונים ומבצעים את הצעדים הנדרשים, על מנת להפוך לאנשי מקצוע מושכלים ומיודעים בתחומים אלו.

רישיון סוכן ביטוח, משווק פנסיוני, יועץ השקעות ועוד – הדרך למקצוע

אז על מנת לעסוק באחד מהתחומים הללו, בפרט בעולם הביטוח, נדרש כאמור להחזיק ברישיון רשמי מטעם המדינה. רישיון זה הוא מנגנון הבא להבטיח כי אנשים העוסקים בתחומים רגישים אלו, ולמשל מנהלים את הכספים של לקוחותיהם, משווקים להם חיסכון פנסיוני, מבטחים את רכושם וכד’, יהיו אכן אנשי מקצוע מיודעים ומנוסים, כאלו אשר למדו את התחום לפני שהחלו לעסוק בו וצברו מספיק ניסיון והכוונה על מנת שיוכלו לתת שירות מקצועי, איכותי ואמין ללקוחותיהם.

קבלת רישיון סוכן ביטוח (כמו גם רישיון יועץ השקעות, מנהל תיקים וכיוצ”ב) מותנה במעבר של סדרת בחינות המועברות על ידי הרשות לני”ע ומשרד האוצר, כמו גם תקופת התמחות בת שישה עד תשעה חודשים (כתלות ברישיון הספציפי).

הדרך הטובה, היעילה והמומלצת ביותר לגשת לתהליך הוא באמצעות קורסי הכנה ייעודיים עבור כל אחת מהבחינות לחוד. קורסים אלו מכינים את התלמידים בצורה הטובה ביותר ומנפקים את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר, כך שניתן לסיים את התהליך כולו במשך מספר חודשים, ולהתחיל לעסוק בתחום באופן מקצועי הן כעצמאים והן כשכירים, מיד לאחר סיום תקופת ההתמחות.

למידע נוסף אודות לימודי ביטוח היכנסו לאתר האקדמיה לפיננסים מבית BDO שפיתחה מסלולי הכשרה מקצועיים וממוקדי בחינה למעבר בחינות הרשות לניירות הערך ומשרד האוצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות