בלתי נתפס: החתן שלמה רוטנברג ז”ל נהרג שבוע לפני החתונה

החתן שלמה רוטנברג ז"ל, תלמיד ישיבת 'שערי תורה', תושב ירושלים, שהיה אמור להיכנס תחת החופה עם כלתו ביום רביעי הבא בבני ברק - נהרג בתאונת דרכים קטלנית כשרכבו התנגש במשאית בכביש 90 • החתן היה בדרכו להתפלל בקברי צדיקים בצפון, לקראת החתונה • אחד מחבריו סופד
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
ה' תמוז התשפ"א / 15.06.2021 09:09

טרגדיה נוראה: החתן שלמה רוטנברג ז”ל, בן 22, תלמיד ישיבת ‘שערי תורה’, תושב ירושלים, נהרג אמש (שני) בתאונת דרכים קטלנית בין משאית לרכבו כאשר נסע בכביש 90 בבקעת הירדן – סמוך לעוג’א אתחתא.

המנוח ז”ל היה אמור להיכנס תחת החופה עם כלתו ביום רביעי הבא, באולמי ‘היכלי מלכות’ בבני ברק. התאונה הנוראה התרחשה סמוך לשעה בשעה 18:30, כאשר החתן היה בדרכו לתפילה בקברי צדיקים בצפון, וכשפניו מועדות לציון הרשב”י במירון נהרג.

חובשים ופראמדיקים של מד”א שהוזעקו לזירה קבעו במקום את מותו של שלמה ז”ל, שנהג הרכב.

שלמה ז”ל נולד בירושלים בשנת תשנ”ט לאביו הרה”ח רבי מרדכי רוטנברג, משגיח בישיבת ‘תורת חיים’ בירושלים ומחשובי חסידי ביאלא בנו של איש החינוך הרה”ח רבי יהודה יונה רוטנברג ז”ל, מחשובי  חסידי ביאלא ומנכ”ל המוסדות שנפטר לפני שנה וחצי בחודש טבת תש”פ, ולאמו מרת רייזא לבית רוזמן.

בילדותו למד בתלמוד תורה דחסידי סקווירא בירושלים, ובבחרותו למד בישיבה לצעירים ‘חיי משה’ בשכונת גבעת שאול. לאחר מכן ללמוד בישיבת ‘שערי תורה’.

לפני חצי שנה, בחודש טבת, התארס שלמה ז”ל עם כלתו גיטל, תלמידת סמינר סאטמר בבני ברק, בתו של הרה”ח רבי אברהם יהודה עקשטיין, מחשובי חסידי נדבורנה בבני ברק.

בשבת הקרובה היה אמור לעלות לתורה במרכז חסידות ביאלא בירושלים.

חבריו ובני משפחתו מתקשים לעכל את ההשורה המרה.

אחד מחבריו כתב: “שלוימי האהוב ז”ל… לא להאמין שאני כותב את המילים הללו תחת הכותרת שלוימי ז”ל… אבל הגזירה הרעה נגזרה. גזירה רעה בשבילנו אך לא בשבילך – אני בטוח בכך שלך טוב עכשיו למעלה. אבל לנו – המשפחה והחברים – קשה להשלים עם האובדן.

“שלוימי האהוב, במעט השעות שעברו מאז שהאסון הנורא קרה התברר עד כמה עמוק היית בלב של כולנו, כל מי שרק שמע על הפטירה הגיב ‘שלוימי? אני לא מאמין! הוא אחד החברים הכי טובים שלי’. כי אכן בעזרת הלב הענק שלך ומידותיך הנפלאות, ההגינות, טוב הלב והארת הפנים המיוחדת שלך הצלחת לסלול מסילות אצל כולנו, בחורים תמיד אהבו את קרבתך וידעו ש’שלוימי הוא חבר נאמן’…

“שלוימי היקר, 9 שנים הכרתי אותך, מתחילת הישיבה קטנה ועד קיבוץ ג’ בישיבה גדולה, במשך שנות החברות הרבות הייתי בטוח שאני מכיר אותך היטב, אך רק עכשיו אני מצליח לעכל ולקלוט מי היית: אדם השלם! אני מנסה לשחזר את שנותינו מנסה להיזכר מתי ראיתי אותך כועס, מתי ראיתי אותך רב עם מישהו, מתי ראיתי אותך מציק למישהו, אבל כלום, אין דבר כזה, תמיד היית עם אותו חיוך רחב על הפנים ועם יכולת ההקשבה הנדירה שלך, כל בחור בכל מצב שהוא ידע שאפשר לגשת אליך ולסמוך עליך שתבין אותו, תייעץ לו, והעיקר – תשמור את זה אצלך ולא תחשוף זאת לעולם.

“שלוימי, הלב שלי כמו של רבים אחרים שבור לרסיסים, האסון הנורא לא נקלט, ככל שיעבור הזמן רק נגלה יותר ויותר עד כמה אתה חבר לנו ביומיום, עד כמה חסרה הדמות המיוחדת והכובשת שלך, אבל אני רוצה להבטיח לך שלוימי שלעולם לא נשכח אותך ואת דרכיך, זה אמנם יהיה קשה לחקות אותך אך אנחנו נשתדל ללכת בדרכיך ולהרבות אהבה וכבוד לזולת, שלוימי האהוב תישאר בליבנו לעד!”

החתן חולץ מהרכב על ידי לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון, לאחר שהרכב התרסק ונמעך לגמרי מעוצמת ההתנגשות.

רשף יוסי דהרי, מפקד המשמרת, סיפר: “כשהגענו למקום האירוע נגלה לעינינו מחזה קשה של תאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית כאשר הרכב הפרטי ‘קרוע’ מעצמת המכה ונהג הרכב נמצא במקומו במצב של ‘איבוד צלם אנוש’.

”כוחות הרפואה קבעו מוות על נהג הרכב. לאחר מכן החלנו בפעולות חילוץ קשות ומורכבות באמצעות כלים הידראוליים על מנת לפעול לחילוצו של ההרוג בזהירות המרבית וברגישות לכבוד המת”.

פראמדיק מד”א רומן בלמן וחובש רפואת חירום במד”א דניאל מוסאי סיפרו: “ראינו שמדובר בתאונה קשה מאוד בין רכב פרטי ומשאית. הרכב היה מעוך לחלוטין ובתוכו נלכד גבר בשנות ה-30, ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו במקום. נהג המשאית טופל במקום ופונה לבית החולים העמק כשמצבו קל”.

אסף ברוכי, מפקד זק״א מרחב בנימין: “מדובר בתאונה חזיתית בין משאית לרכב פרטי. כשהגעתי למקום ראיתי את הרכב הפרטי מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות. הנהג הצעיר נלכד בתוך הרכב המרוסק כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית. יחד עם צוותי הכיבוי חילצנו אותו כשהוא ללא רוח חיים. פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו. צוות מורחב של מתנדבי זק״א מחוז ש״י וצפון טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה”.

גופת המנוח הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי. בתום הזיהוי תשוחרר גופתו להלוויה.

נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה.

מסע הלווית החתן  ז”ל ייצא בשעה 14:00 מבית הלוויות ‘שמגר’, דרך בית המדרש של ביאלא ברחוב יעקובזון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צער גדול מנשוא
    22/06/2021 16:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עד מתי ?
    ?