בנט הציע לבטחוניסט השמאלני את תפקיד היועץ לביטחון לאומי שלו

לפי חדשות 13, נפתלי בנט הציע את התפקיד הנחשב לאחד הרגישים והמשפיעים ביותר למי שהיה מועמד 'המחנה הציוני' לתפקיד שר הביטחון • על ההתנתקות אמר: "אם הייתי יכול, הייתי שם כל יום פרח על הקבר של שרון" • ינון מגל: "אם זה אמיתי אז אפשר להכריז רשמית שבנט שבר שמאלה"
חרדים 10
ה' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 22:03

נפתלי בנט הציע לאלוף במיל’ עמוס ידלין את תפקיד היועץ לביטחון לאומי. כך דווח הערב (שני) בחדשות 13.

ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין ונספח צה”ל בוושינגטון, הוא איש שמאל.

ילדין, שכיהן כיו”ר המכון למחקרי ביטחון לאומי – מכון בעל אורנטצייה שמאלנית –  שיבח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון על ביצוע תוכנית ההתנתקות, וציין כי “אם הייתי יכול, הייתי שם כל יום פרח על הקבר של אריאל שרון על ששחרר את ישראל מ-1.7 מיליון פלסטינים”.

בינואר 2015 הודיע על הצטרפותו למחנה הציוני, ויצחק הרצוג וציפי לבני הכריזו עליו כמועמדם לתפקיד שר הביטחון.

לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הביע תמיכה בכחול לבן.

לפי הדיווח, בנט מתלבט אם למנות את ידלין, כשבין שיקוליו יהיה גם היחס של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אליו, או לחפש דמות ביטחונית המזוהה עם הימין.

בנט ממשיך לבנות את הכוורת שלו, ובימים הקרובים הוא צפוי להיפגש עם מועמדים למנכ”ל משרד ראש הממשלה ולמזכיר הממשלה.

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “אם זה אמיתי אז אפשר להכריז רשמית שבנט שבר שמאלה. ידלין זה שמאל מלא מלא. מדהים”.

יאיר נתניהו הגיב: “איזה יופי שבנט הולך למנות לתפקיד היועץ לביטחון לאומי (אחד התפקידים הרגישים והמשפיעים ביותר) את עמוס ידלין מה-INSS…”

יו”ר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אורית סטרוק, תוקפת את בנט על ההצעה: ”אדוני ראש הממשלה, ראש מפלגת ימינה, יש לך את זה ביותר שמאלה? עמוס ידלין, ששיבח את שרון על ההתנתקות, שחבר פוליטית לציפי לבני, שתמך בבני גנץ בבחירות, שממליץ לישראל לסגת מ-85% משטחי יו”ש – אותו אתה רוצה כיועץ לביטחון לאומי? איזה עצות הוא יתן לך? ולאן אתה לוקח אותנו?”, שאלה סטרוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות