מצעד הדגלים בי-ם אושר: נפרסו ‘כיפות ברזל’ מחשש לירי רקטות

השר לביטחון הפנים בר לב אישר את קיום מצעד הדגלים מחר בירושלים • מחשש לירי רקטות של חמאס בזמן הצעדה: צה"ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל • חמאס מאיים: מצעד הדגלים מחר - בבחינת נפץ למערכה חדשה • הרשימה המשותפת לבנט: "בטל מיד את מצעד הדגלים"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ד' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 20:28

השר לביטחון הפנים עמר בר לב מהעבודה אישר הערב  (שני), בתום הערכת מצב בהשתתפות המפכ״ל, צה״ל, שב״כ והמל״ל. את קיום ‘מצעד הדגלים’ מחר בירושלים.

בפני השר הוצגו התוכניות המבצעיות לקיום המצעד. “התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור”, אמר.

בסוף השבוע האחרון הסכימה המשטרה כי המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם, שם ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית במשך כשעה וחצי עם דגלי ישראל.

משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה”ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי, חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי.

מחשש לירי רקטות של חמאס בזמן הצעדה, צה”ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל.

במערכת הביטחון מעריכים כי ייתכנו מהומות באזור מזרח ירושלים, אבל ארגון הטרור חמאס ככל הנראה יימנע מירי לעבר ישראל.

בנוסף, שר הביטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברצועת עזה במקרה שבו צה”ל יצטרף להגיב על שיגור רקטות.

הרשימה המשותפת שיגרה היום פנייה דחופה לנפתלי בנט ולשר לביטחון הפנים עומר בר-לב, בדרישה לביטול מיידי של המצעד: “בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה אזורית מסוכנת”.

במפלגה הוסיפו: “כעת, יש ניסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות”.

מוקדם יותר היום דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, שיגר מסר מאיים לישראל ואמר: “צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ למערכה חדשה עבור שמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא”.

בהודעה הוסיף כי חמאס דורש כוננות של אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים הערבים כדי להתייצב נגד “המתנחלים” בכל האמצעים והכלים: “העם וההתנגדות מאחוריכם במאמץ להכשיל את תוכניות הכיבוש”.

 ח”כ איתמר בן-גביר אמר בתגובה: “הגיע הזמן שישראל תאיים על חמאס ולא שחמאס יאיים על ישראל”. ח”כ בן-גביר הוסיף כי החוצפה של מחבלי חמאס לאיים פעם אחר פעם על ריבונות ישראל בירושלים, היא תולדה של מפכ”ל כושל שנכנע לטרור. “אני מצפה מראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט, שלא אחת השתתף בריקודי הדגלים, לעמוד איתן חרף העובדה שהתקפל מכל האידיאולוגיה שלו”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות