השר בר לב: מצעד הדגלים יתקיים • המשותפת: אנחנו מזהירים, תבטל

השר לביטחון פנים לא יסכל את קיומו של המצעד: "בדמוקרטיה מותר וחשוב להפגין" • חמאס מאיים: הדבר יביא לפיצוץ" • בן גביר: הגיע הזמן שישראל תאיים על חמאס ולא שחמאס יאיים על ישראל
חיים טוויל
ד' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 16:48

השר לביטחון פנים עמר בר לב מהעבודה הבהיר אחר הצהריים (שני), בישיבת סיעת העבודה בכנסת, כי מצעד הדגלים יתקיים מחר בירושלים – על פי מתווה שיאושר על ידי המשטרה.

”מצעד הדגלים יתקיים, זו התוכנית”, אמר בר לב. ”ירושלים היא בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה מותר וחשוב להפגין ולעשות צעדות כאלה ואחרות, כל עוד זה לפי החוק ובמקרה שלנו על פי הכללים שקובעת המשטרה וכך אנחנו נפעל”.

הבוקר דיווח עיתון לבנוני, כי חמאס הודיע למצרים שאם יתקיים מחר מצעד הדגלים בעיר העתיקה בירושלים – הדבר יביא לפיצוץ, כפי שהיה בחודש שעבר.

חברי הרשימה המשותפת פנו לשר לביטחון הפנים ונפתלי בנט בדרישה לבטל את מצעד הדגלים. “אנו מזהירים ומתריעים מראש כי האירוע עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש, ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות”, כתבו.

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, אמר  בתגובה לאיומי החמאס נגד מצעד הדגלים מחר בירושלים: “הגיע הזמן שישראל תאיים על החמאס ולא שהחמאס יאיים על ישראל. החוצפה של מחבלי החמאס לאיים פעם אחר פעם, על ריבונות ישראל בירושלים, היא תולדה של מפכ”ל כושל שנכנע לטרור”.

בן גביר הוסיף: “מצפה מראש הממשלה הנבחר נפתלי בנט שלא אחת השתתף בריקודי הדגלים, לעמוד איתן חרף העובדה שהתקפל מכל האידיאולוגיה שלו – נקווה שלפחות קיום מצעד דגלים בירושלים עדיין נותר לגיטימי בעיניו”.

לפי דיווח של איציק סבן בישראל היום,  למשטרה יש מידע מודיעיני לפיו ישנם גורמים ערבים בוואדי ערה שפועלים ברשתות החברתיות על מנת להתסיס את השטח לקראת המצעד מחר.

מוקדם יותר היום, נפגש בר לב לראשונה במסגרת תפקידו החדש עם מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי. השניים צפויים להיפגש פעם נוספת מאוחר יותר היום, ושם צפוי המפכ”ל להציג לשר הנכנס את תוכנית הפעולה לאירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא עומד בקריטריון אבטחת האלימות
    15/06/2021 08:31
    מצעד הדגלים
  1. כל שאר התרוצים לאישור קיום המצעד אינם ראויים בלשון המעטה! ולא נפרט. זה כמו לקיים את מצעד הגאווה במאה שערים כפול במאה.
    איך שר בישראל מאשר לבריון פוליטי מספח ומנשל הקשור קשר עז לרציחת רבין ושעדין לא נתן את הדין על כך! לעלות להר הבית, שנחשב אזור בין לאומי השייך לכל בני הדתות? מי שם את בר לב ומי נותן לבן גביר לירוק בשם היהדות בפניהן של דתות האיסלם והנצרות??!!!