גפני לגלג על מתן כהנא, וליצמן התלונן שבנט עדיין לא הוריד הכיפה

בישיבת סיעות גוש הימין, אמר יו"ר יהדות התורה: "הם רצו שאנחנו החרדים נצא מהגוש הזה, אבל אנחנו נשאר כאן" ליצמן: "מי שקורא את ההסכמים צריך לעשות קריעה ושקלתי אתמול לעשות"
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 16:28

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, תקף בישיבת סיעות גוש הימין, שהתקיימה בצהרים (שני) בכנסת, את השר לענייני דתות מתן כהנא מימינה.

“מה שהם רצו זה לפורר את הגוש של הימין, החרדים והמסורתיים, והישיבה הזו היא תגרום לכך שנחטוף עוד הרבה מתקפות”, אמר. “הם רצו שאנחנו החרדים נצא מהגוש הזה, אבל אנחנו לא, אנחנו נשאר כאן, זה הבית שלנו”.

גפני עקץ: “יש שם אחד מתן כהנא שאמר לי: למדתי תורה ושכבתי עם בנט במארבים. אמרתי לו: באיזה מארבים שכבת עם מנסור עבאס?”

ח”כ דוד אמסלם הגיב: “באותם מארבים שהוא שכב עם לפיד”.

ח”כ יעקב ליצמן תקף בישיבה את נפתלי בנט והתלונן בסרקזם:: “ציפיתי שבנט יוריד את הכיפה אבל הוא עדיין לא הוריד…”.

הוא הוסיף: “מי שקורא את ההסכמים צריך לעשות קריעה ושקלתי אתמול לעשות קריעה”.

ח”כ מיקי זוהר אמר בדברי הפתיחה: “מי שנמצא איתנו כאן היום אלו כל סיעות גוש הימין האמיתי, השותפים שלא זיגזגו, שלא מכרו את האידיאולוגיה והערכים שלהם בתמורה לכיסאולוגיה”.

אתמול תקף ח”כ כהנא את גפני במליאת הכנסת: ”במשך שבוע הותקפנו בצורה קשה על ידי מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות. ‘ממשלת שמד’ הם אומרים. ‘תורידו את הכיפות’ הם צעקו לנו. ואני שואל את אותם חברי כנסת – התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור?

גפני: “עשיתי את זה יחד עם לפיד… אתה בושה”.

”הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיור ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם? אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב”ה לפני יציאה לקרב?”.

”מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה’? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים. תתביישו לכם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות