ליברמן: בעזרת ה’ שס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה

שר האוצר החדש: "אני לא נוקם ונוטר בחרדים. אני מכבד את אורח החיים החרדי, אבל לא מוכן שיתערבו באורח החיים שלי" • חגג: ''לכבוש את היעד המבוצר במעון ברחוב בלפור זה כמו כיבוש הבסטיליה" • ואיך יצליח להעביר את התקציב עם 61? ״יש לנו 145 יום 'לגדל' עוד כמה תומכים״
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 12:40

שר האוצר הנכנס אביגדור ליברמן נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו – והביע תקווה שהפוליטיקאים החרדים ישבו באופוזיציה תקופה ממושכת.

ליברמן אמר: ”בעזרת ה’ ש”ס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה. אני לא נוקם ונוטר בחרדים. אני מכבד את אורח החיים החרדי ומאמין בחיה ותן לחיות. אנחנו לא מתערבים אצלם ואני לא מוכן שיתערבו באורח החיים שלי”.

הוא הוסיף: “זה קריטי למגזר החרדי ולכולם – לתת לכולם השכלה ומקצוע. אנחנו באמת נשתדל לקדם בכל הכוח לימודי ליבה כדי שהדור הצעיר במגזר החרדי יקבלו בגרות כמו בציבור הכללי וכך יוכלו לעמוד על הרגליים מבחינה כלכלית. זה החזון שלנו ונפעל בהתאם לכך”.

הוא הודה לחבריו בסיעה על הגיבוי ועל “השנים במדבר” – ואמר: “היעדים הושגו”.

לאחר העימות עם ח”כ אלי אבידר אתמול, יו”ר ישראל ביתנו החמיא: “אבידר עשה עבודה טובה בהפגנות, כבשנו את בלפור כמו את הבסטיליה. המצב הוא גן עדן. אין דבר כזה שכל המחלוקות נפתרו. יש פוליטיקה, יש אי הבנות וזה טבעי. גם עכשיו וגם אתמול בהצבעה אנחנו מקשה אחת ולפעמים נתחבק ונריב, לפעמים נלך מכות אבל זה לא משנה ויש לנו תפיסת עולם”.

שר האוצר הכריז, כי “חשוב להבהיר – לא תהיה העלאת מיסים, מתנגדים לזה. לא צריך להעלות ולא תהיה השתוללות בנושא התקציב”.

ליברמן תיאר עד כמה הפלת שלטון נתניהו היתה מסובכת: ”לכבוש את היעד המבוצר במעון ברחוב בלפור זה כמו כיבוש הבסטיליה”.

על השאלה איך יעביר תקציב עם 61 ח״כים בלבד השיב: ״יש לנו 145 יום ‘לגדל’ עוד כמה תומכים״.

מוקדם יותר הבוקר ערך שר האוצר מפגש ראשון עם הנהלת המשרד.

“הכרתי היטב את פעילות משרד האוצר ובמיוחד את פעילות אגף התקציבים מאז 1996”, אמר. “לא תמיד הסכמתי עם עמדת המשרד אבל תמיד הערכתי את הידע והיושר המקצועי”.

הוא עקץ את שר האוצר הקודם ישראל כץ: “מבחינתי אין כזה מושג ‘פקידי האוצר’, אלא הדרג המקצועי של האוצר והמשימה הראשונה שלי היא לשקם את המורל, גאוות היחידה ורוח הקרב של הגורמים המקצועיים במשרד.

“אני יודע שבמשרד האוצר יש הרבה מנכ”לים, כל ראש אגף הוא למעשה מנכ”ל בפני עצמו אבל מבחינתי יש מנכ”ל אחד – מנכ”ל המשרד ושמו רם בלינקוב. המשימה הכי חשובה כרגע היא להעביר את התקציב ולדאוג שיהיה תקציב מאוזן, אחראי וממלכתי. אני לא מתכוון לעבוד אצלכם, אבל אני כן מתכוון לעבוד איתכם”.

עוד ציין שר האוצר כי ישיבות הנהלת המשרד יתקיימו כל שבוע בימי שלישי בשעה 7:30 בבוקר וביקש להקפיד על הזמנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות