‘חוב מוסרי’: ועדת חקירה ל’אסון מירון’ כבר בישיבת ממשלה הבאה

ביומה הראשון של הממשלה: שר הביטחון בני גנץ שיגר למזכירות הממשלה את ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית ל'אסון מירון' • העלות המוערכת לניהול ותפעול הוועדה: כחמישה מיליון ש״ח בשנה
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"א / 14.06.2021 10:13

הדבר הראשון: שר הביטחון בני גנץ שיגר הבוקר (שני) פעם נוספת למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית ל’אסון מירון’, בכדי להעבירה להתייחסות שרי הממשלה החדשים.

ההצעה שהונחה על ידי גנץ, זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת.

לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים שאליהם הגיע גנץ, הצעת ההחלטה אמורה לעלות ולהיות מאושרת בממשלה כבר בישיבתה הראשונה.

גנץ כתב במכתב הנלווה להצעה: “מדובר בחוב מוסרי וערכי למשפחות, אך לא פחות חשוב מכך, מדובר בהכרח לחקור ולהימנע מאירועים טראגיים שכאלו בעתיד”.

בתחילת מכתב הצעת ההחלטה שהגיש גנץ נכתב, כי חברי הממשלה “מחליטים לקבוע כי האסון שהתרחש בעת קיומה של הילולת ל”ג בעומר השנתית במתחם קברו של רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון, ביום י”ח באייר, התשפ”א, 30 באפריל 2021, בו נהרגו 45 משתתפים ונפצעו ליותר מ-150 משתתפים נוספים, לרבות הסיכונים הקיימים באירועים דומים, הוא נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית בעת זו, הטעון בירור”.

העלות המוערכת לניהול ותפעול הוועדה מוערכת בכחמישה מיליון ש״ח בשנה.

‘פורום המשפחות השכולות’ בירך על הצעת גנץ: “כפי שדרשנו מהרגע הראשון, ויחד איתנו חה”כ משה גפני במכתבו לפני כחודש בשם סיעת יהדות התורה, אנו מקווים כי ועדת החקירה לאסון מירון תוקם באופן מיידי. זה לא עניין של פוליטיקה, אנו מצפים מכל הקשת הפוליטית לתמוך בהקמת וועדת החקירה ובאופן שבו הציבור החרדי ירגיש שהחקירה נעשית ברגישות ובנחישות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות