בנט בירך בישיבת הממשלה ‘שהחיינו’ וביקש ‘לשמור על איפוק’

נפתלי בנט ושרי ממשלת השמאל תכנסו לישיבה ראשונה וחגיגת במשכן הכנסת • בנט: נפעל יחד, בשותפות ובאחריות, כדי לאחות את הקרע בעם ובאופן מיידי להחזיר את המדינה לתפקוד סדיר • החילופי יאיר לפיד: "מה שהקים את הממשלה זה חברות ואמון, ומה שיחזיק אותה זה חברות ואמון"
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשפ"א / 13.06.2021 22:37

ממשלת השמאל של נפתלי בנט התכנסה הערב (ראשון) לישיבה ראשונה וחגיגית במשכן הכנסת.

בנט בירך תחילה ברכת ”שהחיינו” – ואמר: ”אנחנו בפתחם של ימים חדשים. תלאות ההקמה של ממשלת האחדות מאחורינו, ועכשיו – אזרחי ישראל כולם נושאים אלינו את עיניהם וחובת ההוכחה עלינו.

“אנחנו נפעל יחד, בשותפות ובאחריות, כדי לאחות את הקרע בעם ובאופן מיידי להחזיר את המדינה לתפקוד סדיר אחרי תקופה ארוכה של שיתוק, של מריבות, עם הפנים קדימה”.

על נוהלי העבודה אמר: ”אנחנו נתחיל את הישיבות בזמן. מי שמגיע – מגיע, מי שלא מגיע – יאחר. המלצה – את מנכ”לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי המשכתי עם המנכ”לים”.

הוא הוסיף: “אני מאמין בכם, בכל אחד מכם. יש כאן מצב מיוחד שהשרים מתאימים במיוחד לתפקידיהם וזה מרענן. כדי שהמהלך הזה יצליח, נצטרך לשמור על איפוק בהיבטים האידיאולוגיים. להתמקד בעשייה מעשית, בחיים עצמם. סלילת כבישים, חינוך, בריאות, כלכלה, ביטחון. וזה ישמור על יציבות הממשלה. איש איש במשרדו ובעשייתו העתידה לבוא. בעזרת השם, נעשה וגם נצליח”.

בנט סיים את דבריו במילותיו של רבי אלימלך מליז’נסק: ”אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, ואַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה. תודה רבה”.

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד אמר בישיבת הממשלה הראשונה: “מה שהקים את הממשלה זה חברות ואמון, ומה שיחזיק אותה זה חברות ואמון. אם נדע לסמוך אחד על השני ולעבוד ביחד – הדבר יצליח”.

שר האוצר אביגדור ליברמן: ”‏המלאכה לא הושלמה אלא מתחילה ברגעים אלו ממש. הגיע הזמן לעשות כאן סדר”.

שרת הפנים איילת שקד אמרה לאחר ישיבת הממשלה: “ראשית אני רוצה לאחל בהצלחה לממשלה ולנפתלי בנט. גם מי שבעד וגם מי שנגד – כולם צריכים לקוות שנצליח במשימה. רציתי ממשלת ימין, זה לא סוד. מחר אני אכנס למשרד הפנים ואשקע בעבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זבלים
    14/06/2021 20:36
    עופר
  1. זבלים