60:59 • על חודו של קול אחד בלבד: נפתלי בנט ראש הממשלה

בהימנעות והצבעה בעד של תומכי טרור: נפתלי בנט נבחר לראש ממשלה • בפעם השניה בתולדות המדינה: ממשלה אושרה ללא רוב חברי הכנסת • הכנסת הצביעה: מיקי לוי מיש עתיד הוא יו"ר הכנסת ה-24 • הח"כים החרדים ומרבית חברי הליכוד והציונות הדתית נעדרים מטקס השבעת השרים
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"א / 13.06.2021 20:18

ממשלת ישראל ה-36 זכתה הערב (ראשון) באמון מליאת הכנסת: נפתלי בנט נבחר לראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, בעוד יאיר לפיד הוא ראש הממשלה החליפי.

60 ח”כים הצביעו בעד הממשלה, 59 ח”כים הצביעו נגד. ח”כ סעיד אלחרומי מרע”מ נמנע בגלל הויכוח על הריסת בתים בנגב.

ראש הממשלה היוצא לחץ את ידו של ראש הממשלה הנכנס – ונפתלי בנט נשבע אמונים כראש הממשלה ה-36.

מדובר בפעם השניה בתולדות המדינה שממשלה מושבעת ללא רוב חברי הכנסת.

ח”כ עמיחי שיקלי מימינה הצביע נגד הממשלה – וצייץ: “נצח ישראל לא ישקר”.

ח”כ אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מתע”ל, שתחילה נעדרו כדי להעניק לממשלה רשת ביטחון כאשר היה ספק אם לממשלה החדשה יהיה רוב גם אם יצביעו נגדה.  רק לאחר שהתברר כי הממשלה יכולה לעבור על חודו של קול, חזרו וטיבי וסעדי והצביעו נגד הממשלה.

יצוין, כי גם כאשר נראה היה כי הממשלה עשויה לקום בזכות רשת הביטחון של המשותפת, הצביעו בנט, לפיד וסער בעד הקמתה – בניגוד להתחייבות המפורשת שלהם.

חברי הכנסת ‏החרדים ומרבית חברי הליכוד והציונות הדתית נעדרים מטקס השבעת השרים.

ממשלת ישראל ה-36 תתכנס לתמונה המסורתית בבית הנשיא, מחר בשעה 11:00.

לא יתקיים טקס חילופין בין נתניהו לבנט. עם זאת, לשכת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, תיאמה עם לשכת ראש הממשלה הנכנס, נפתלי בנט, פגישת חפיפה בין השניים שתיערך מחר בשעות הצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הבחירה של יו”ר הכנסת מיקי לוי

קודם לכן, ח”כ מיקי לוי מיש עתיד נבחר ליו”ר הכנסת ה-24. הרשימה המשותפת תמכה במועמדותו ולוי זכה לרוב של 67 חברי כנסת.

52 חברי כנסת הצביעו בעד מועמדותו של ח”כ יעקב מרגי.

לוי אמר לאחר היבחרו: “תודה רבה כנסת נכבדה. האמת שאני נרגש. הכנתי נאום ועבדתי עליו זמן רב, אבל בחפץ לב אני מוותר עליו כדי לפנות את ח”כ אמילי מואטי, שהגיעה לכאן באמבולנס, לבית החולים, ומודה לכם על האמון שנתתם בי”.

מיד אחר כך החלה ההצבעה. ח”כ אמילי מואטי הצביעה בעד הממשלה – ופונתה מיד שוב לבית חולים.

ראש הממשלה נתניהו התייחס להשבעת הממשלה בציוץ שפרסם: “זה ערב חג באולפני הטלוויזיה, אבל ערב לא קל למיליוני אזרחי ישראל. אני מבקש מכם: אל תיפול רוחכם. אנחנו נחזור – ומהר יותר ממה שאתם חושבים”.

בצלאל סמוטריץ: “‏ממשלת מיעוט שלא נהנית אפילו ברגע הקמתה מאמון של רוב חברי הכנסת – שישים מול חמישים ותשעה – ונשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים. לא יהודי ולא דמוקרטי. בושה. נעשה הכל כדי להפיל את ממשלת השקר הזו כמה שיותר מהר. בעזרת השם נעשה ונצליח והאמת תנצח”.

ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית: “אפילו 61 אצבעות בעד אין לממשלה הצרה הזו. למרות כל הקומבינות, אין רוב מוחלט במדינת ישראל ואין רוב מוחלט בכנסת ישראל לממשלה הזו. יום מורכב ולא קל”.

ח”כ אורי מקלב: “הערב נבחרה ממשלה שמשילה מעצמה את הזהות היהודית של מדינת ישראל. רוב הציבור הוא שומר מסורת, וחשוב לו השורשיות. אנחנו נעשה הכל כדי לא לאפשר להם ליישם את התוכניות הזדוניות שלהם. הם ניסו לפתות אותנו בכסף אבל יש לנו ערכים, לא נמכור את הערכים שלנו תמורת כסף. נהיה אופוזיציה לוחמנית ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו שהרב מסאטמר ניבא
    14/06/2021 05:35
    אבי
  1. שהציונים יתנו את המדינה שלהם לערבים על מגש של כסף. הנה זה כבר מתחיל להתגשם