סעיד אלחרומי מרע”ם איים לא להצביע בעד הממשלה – אך חזר בו

הח"כ מרע"מ הביע אי שביעות רצון מהבנות על הסדרת הבנייה הלא חוקית בנגב • אך לאחר ישיבת הסיעה חזר בו - ויצביע בעד • אם היה מצביע נגד - בנט היה נאלץ להתבסס על הימנעות חברי חד"ש ותע"ל • הליכוד: "בנט מקים את ממשלת ההונאה בהימנעות המשותפת. אין גבול לבושה"
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשפ"א / 13.06.2021 12:19

חבר הכנסת סעיד אלחרומי ממפלגת רע”ם איים הבוקר (ראשון) שלא לתמוך בהקמת ממשלת השמאל החדשה בהצבעה הצפויה הערב, זאת בשל חוסר שביעות רצונו מההסכם הקואליציוני שנחתם בסוף השבוע.

בין היתר, אלחרומי הסתייג מחלק מההבנות על האכיפה וההסדרה של הבנייה הלא חוקית בנגב.

הסעיף שהח”כ דרש לבטל בהסכם הקואליציוני הוא סעיף 19, ובעיקר תת-סעיף ג’ שמתייחס לבנייה הלא חוקית. לפי ‘כאן חדשות’,  במוצאי השבת התקיימה פגישה בין נציגי המשא ומתן של בנט ולפיד עם בכירי מועצת השורא של רע”ם ולא נרשמו הסכמות.

גם חבר הכנסת מאזן גנאים הודיע כי יש סיכוי שיצביע נגד.

למרות כל זאת, ח”כ אלחרומי אמר בכניסת לישיבת סיעת רע”ם: “תהיה ממשלה היום”.

בהמשך הוחלט בישיבת הסיעה  כי  אלחרומי יצביע בעד הקמת הממשלה.

תנועת רגבים הודיעה בצהרים כי בכוונתה להגיש עתירה לבג”ץ נגד ביטול רטרואקטיבי של הקנסות המנהליים שניתנו בשנים האחרונות כחלק מאכיפת חוק התכנון והבניה – כפי שמתכננת ממשלת השמאל של בנט.

גורמים ב’גוש החרם’ אמרו כי יו”ר רע”ם מנסור עבאס העביר מסרים לפיהם שאר הסיעה צפויה לתמוך וכי השבעת הממשלה תעבור כסדרה.

אם אלחרומי היה מתנגד להקמת הממשלה הקואליציה החדשה הייתה נאלצת להסתמך על הימנעות חלק מחברי הרשימה המשותפת, כדי לאפשר את הקמת הממשלה.

עם זאת, נפתלי בנט ויו”ר תקווה חדשה גדעון סער טרם הביעו עמדתם באופן פומבי האם יסכימו להישען על קולות הח”כים מהרשימה המשותפת.

הליכוד הגיב רשמית על ההתפתחות: “לראשונה בתולדות המדינה וכדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט מקים את ממשלת ההונאה שלו בהימנעות הרשימה המשותפת שתומכת במחבלים ומתנגדת להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. אין גבול לבושה”.

בתוך כך, ח״כ אמילי מואטי ממפלגת העבודה אושפזה בבית חולים בשל תופעת לוואי של טיפול שעברה, אך היא אמורה להגיע להצבעה ולחזור לבית החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות