“כיבו את נרות השבת ולקחו פמוטים מכסף יקרים”: בעל דירה על האימה

ש' ס', אחד מבעלי הדירות שנפרצו בליל שבת בשכונת ברכפלד, מספר על הפריצה ומתאר את הפחד: ״אני לקחתי יחסית בקלות, אבל האישה בטראומה, מפחדת להישאר לבד בבית. היא בחרדות" • "אנחנו ננעל מהיום את הדלתות עם שרשראות. צריך להרים קבוצה, להתנדב - לצאת ולתפוס את החוליה"
ישראל יוספי
ג' תמוז התשפ"א / 13.06.2021 01:28

בין הבתים שנפרצו בליל שבת בשכונת ברכפלד שבעיר מודיעין עלית היה ביתו של ש’ ס’.

כאשר הפורצים נכנסו אל הבית, ש’ ובני משפחתו נמו את שנתם. הגנבים  גנבו כל חפץ אפשרי, אך לא נכנסו לחדרי השינה.

בשיחה עם חרדים 10 הוא מגולל את שהתרחש: “הם פרצו דרך הדלת של המטבח, בשקט, דלת הזזה בחצר שלי. נכנסו הביתה בזמן שאני ובני המשפחה היינו בבית. התעוררתי בשעה 3:30 בלילה, שמעתי פסיעות. הילדים מתעוררים בלילה, אז  חשבתי שזה הילדים. לא חשבתי שמדובר בגנבים.

“הם כיבו את נרות השבת ולקחו את הפמוטים מכסף – יקרים מאוד. לקחו חנוכיה, גביעים מכסף. כל מה שהיה בוויטרינה. היה ארנק עם כסף וכרטיסי אשראי, גם אותו לקחו.

״פשוט הם עוברים בית- בית. כל יום. אתמול הם היו אצל השכן ממול, שלשום חצר ליד ביתי. אתמול אמרתי לשכן, שאני מפחד שאני הבא בתור. הרגשתי. אמרתי: הם עברו כמעת את כל החצרות.

״שכן שראה אותם, אמר שראה שלושה רעולי פנים שהלכו ברחוב. שאלתי: למה לא עשית משהו? אמר: ישבתי וחיכתי לראות אם הם נכנסים לאיזה מקום, פתאום נעלמו.

יודעים אם מדובר ביהודים?

״יש לשכן שלנו מצלמות. זה נראה שהם לא יהודים. בתחילה אמרו שזה נוער שוליים, אבל לכאורה זה ערבים שחצו את הגדר. נס שהם רק גנבים, אם זה היה בטחוני לא רוצה לחשוב. שה’ ישמור. הגדר פרוצה באלף ואחד מקומות. לפחות שתהיה חברת שמירה שתסייר, לרשת את השכונה במצלמות.

מה ההרגשה בבוקר שאחרי, כשגילית שפרצו לך הביתה?

״אני לקחתי יחסית בקלות, אבל האישה בטראומה, מפחדת להישאר לבד בבית. היא בחרדות. אתה מפחד לצאת מחוץ לעיר, אתה מפחד לעזוב את הבית.

“אם כשאני בבית – זה הנזק, אז מי יודע איזה נזק היו עושים אם לא הייתי בבית. היו מרוקנים את כל הבית ממש”.

ש’ מבטיח: “אנחנו ננעל מהיום את כל הדלתות עם שרשראות. צריך להתחיל לטפל בצורה יסודית, להרים קבוצה, להתנדב – לצאת ולתפוס את החוליה”.

יש פחד שיפרצו פעם נוספת?

״בהתחלה לא פחדתי, אבל הייתה פה משפחה שהבעל אמר: ‘אצלי לא יפרצו’, והנה היו אצלו כבר פעם שנייה. זה פחד לעזוב את הבית בלילה, אבל אתה מפחד גם לישון. כל הזמן אתה חושב: יבואו לא יבואו?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות