רוב בקרב בוחרי הליכוד: יוסי כהן הכי מתאים להחליף את נתניהו

דוד ליבוביץ
|
ג' תמוז התשפ"א / 12.06.2021 21:26
תוצאות מעניינות בסקר שנערך עבור חדשות 12: ניר ברקת הוא המועמד המוביל להחלפת נתניהו אך התמונה משתנית כאשר יוסי כהן נכנס לתמונה • כמו כן רוב הציבור סבור כי נתניהו תיפקד היטיב בתחום הבטחוני, הכלכלי והבריאותי אך נכשל בחברתי

במסגרת סקר שנערך על ידי מכון “מדגם” עבור חדשות 12, התבקש הציבור להשיב על השאלה: מי המתאים ביותר בעיניהם להחלפת נתניהו כיו”ר הליכוד – במידה ויפרוש?

רוב הציבור, 32%, חושבים שח”כ וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת הוא המועמד הראוי ביותר, זאת לעומת 10% שבחרו בשר הבריאות יולי אדלשטיין, 6% בשר האוצר ישראל כ”ץ, 5% בשגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן, 9% בשרת התחבורה מירי רגב ו-3% ביו”ר הכנסת יריב לוין.

התמונה משתנית בתרחיש בו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן יכנס לפוליטיקה ויתמודד על הנהגת הליכוד.

מרבית המשיבים, 27%, סבורים שהוא האיש המתאים ביותר להחלפת נתניהו. כך, אחוזי התמיכה בניר ברקת יורדים ל-16%, 8% לגלעד ארדן, 5% ליולי אדלשטיין כמו גם לישראל כ”ץ, 3% ליריב לוין ו-1% בלבד למירי רגב.

בסקר גם התבקש הציבור להעריך את תפקודו של ראש הממשלה נתניהו במהלך כהונתו ב-12 השנים האחרונות.

בהתייחס לתחום הביטחוני, 66% העריכו את התפקוד כטוב בסך הכל, 31% כגרוע בסך הכל, ו-3% השיבו שאינם יודעים.

בכל הקשור לתפקודו של נתניהו בתחום הכלכלי, מרבית הציבור, 59%, סבורים שתפקודו טוב בסך הכל, זאת לעומת 39% שסבורים שהיה גרוע בסך הכל.

בתחום החברתי:  מרבית הציבור, 59%, מעריך את תפקודו של נתניהו כגרוע בסך הכל. 36% מהמשיבים טענו שתפקודו טוב בסך הכל, ו-5% השיבו שאינם יודעים.

תחום נוסף בו נראה שהציבור מרוצה מתפקודו של נתניהו הוא הבריאותי: 58% מהמשיבים העריכו כטוב בסך הכל, לעומת 39% שסבורים שהוא גרוע בסך הכל.