תמריצים חיוביים ושליליים: כך ינסה ליברמן לכפות ליבה בת”תים

השלל של ליברמן: מלבד שליטה מוחלטת בכל התחום הכלכלי - לקדם תחבורה ציבורית בשבת, מתווה הכותל, ביטול חוק המרכולים ונישואים אזרחיים • רע"מ תקבל עשרות מיליארדים, סגן שר במשרד רה"מ, וראשות ועדות • תוך תשעה חודשים יציגו תוכנית לאישור הסדרת הבדואים בנגב
אריה ריבקינד
א' תמוז התשפ"א / 11.06.2021 11:57

לקראת ההשבעה: רע”מ וישראל ביתנו חתמו הלילה (ליל שישי) על ההסכמים הקואליציוניים עם יש עתיד – זאת לאחר שאתמול מרצ חתמה גם היא על הסכם עם המפלגה.

ימינה ויש עתיד חתמו על הבוקר על מסמך דרכי עבודת הקואליציה ונספחי ההסכם. בימינה הבהירו שעוד לא מדובר בהסכם הקואליציוני הסופי, עליו צפויה לצאת הודעה בהמשך היום.

לפי ההסכם, מפלגת ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר, תפקיד שר נוסף במשרד האוצר ואת ועדת הכספים, צעד חריג שמפקיד בידי ליברמן כוח רב ושליטה בענייני הכספים במדינה.

ישראל ביתנו תקבל גם את תפקיד שר חקלאות, שר הנגב, הגליל ופריפריה חברתית, סגן יו”ר כנסת, יו”ר ועדת שרים לענייני הפרטה.

עוד סוכם עימם על הקמת ועדת רפורמות והקמת ועדת שרים לענייני רגולציה. כמו כן, ליברמן יהיה יו”ר קבינט חברתי כלכלי. רשות החברות תחזור להיות תחת סמכות משרד האוצר.

עוד סוכם כי הקואליציה תעביר תקציב דו-שנתי אחרי שתאפשר את הדבר בחקיקה.

בהסכם עם ישראל ביתנו נקבע  גם כי מיד עם הקמת הממשלה יועבר חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים רצופות.

עוד הוחלט להעניק תמריצים חיוביים ושליליים למוסדות חינוך שילמדו או לא ילמדו לימודי ליבה: “הצדדים רואים יעד לאומי בכך שכל תלמידי ישראל ילמדו לימודי יסוד מתוך הכרה כי שילובם בשוק העבודה הכרחי לעתידה הכלכלי של ישראל. לצורך כך יבוא הדבר לידי ביטוי בתקציב המדינה, בתמריצים חיוביים ושליליים”.

ההסכם כולל התחייבות לקדם תחבורה ציבורית בשבת, לקדם את מתווה הכותל, תיקון חוק המרכולים ונישואים אזרחיים, לקידום פתרון למנועי חיתון, לרבות בני זוג מאותו המין.

גם ההסכם עם מרצ כולל קידום זכויות להט”ב, כולל נישואים, וקידום תחבורה ציבורית בשבת.

עם זאת, נדגיש כי בנושאי דת ומדינה יש וטו למפלגת ימינה.

לפי ההסכם עם רע”מ, ועדת הפנים תפוצל והמפלגה תקבל תפקידי סגן שר במשרד ראש הממשלה, יו”ר ועדת הפנים, סגן יו”ר הכנסת ויו”ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

כמו כן, סוכם על תקצוב תוכנית חומש לצמצום פערים במגזר הערבי והדרוזי, הצ’רקסי והבדואי בהיקף של 30 מיליארד עד סוף 2026, ועל תוכנית חומש נוספת למיגור האלימות במגזר בהיקף של 2.5 מיליארד לחמש שנים.

עוד בהסכם: תקציב של 20 מיליארד עד 2030 לתחבורה עירונית במגזר הערבי, שיווק עשרות אלפי יחידות דיור למגזר הערבי ו-100 מיליון שקל בשנה לחמש שנים לתיקון עיוותים ולקידום פרויקטים ביישובים הערביים.

ויש גם בונוס: חצי מיליארד שקלים לפרויקטים לשיקולו הבלעדי של מנסור עבאס.

במקביל, סוכם כי תוארך הקפאת האכיפה בגין בנייה בלתי מורשית עד סוף 2024, ובנט ולפיד יפנו ליועמ”ש כדי לבחון ביטול קנסות ועיצומים שכבר ניתנו בנושא.

כמו כן, הוחלט כי תוך 45 ימים יאושרו שלושה יישובים בדואים ותוך תשעה חודשים יציגו תוכנית לאישור הסדרת התיישבות אזרחים בדואים בנגב, ותועבר בקשה להקפאת הריסת בתי מגורים שאוכלסו בנגב עד ינואר 2021.

גם מפלגות העבודה, כחול לבן ותקווה חדשה חתמו היום על הסכם קואליציוני עם מפלגת יש עתיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות