חגי סגל: סמוטריץ’ החליט שהציונות הדתית זה רק הוא וחרץ גורל הימין

חגי סגל, עורך העיתון 'מקור ראשון': "סמוטריץ' התנהג באופן מגלומני, חתר לקרע עם בנט, ניכס לעצמו את המותג ציונות דתית ולא נועץ באיש לפני שהכריז על החרמת עבאס"
חרדים 10
א' תמוז התשפ"א / 11.06.2021 10:15

עורך העיתון מקור ראשון, חגי סגל, תוקף הבוקר(שישי) בטורו בעיתון את יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’.

“האם ההיסטוריונים יעניקו צל”ש לבצלאל סמוטריץ’, שפסל את עבאס מכול וכול? לא בטוח. סמוטריץ’, הגורם העקבי ביותר בגוש הימין ז”ל, התנהג באופן מגלומני בחודשים האחרונים”, טען סגל במאמר שכתב בעיתונו. “הוא חתר לקרע עם בנט בתחילת מערכת הבחירות, ניכס לעצמו את המותג ‘ציונות דתית’, ולא נועץ באיש לפני שהכריז על החרמת עבאס.

”אפילו איתמר בן־גביר גילה בשלב מסוים סימני גמישות בנדון, שלא לדבר על רבנים חרד”לים בכירים, אבל סמוטריץ’ החליט שהציונות הדתית זה הוא, רק הוא, וכך חרץ את גורל נתניהו וגוש הימין. איש חכם ומוכשר כמותו היה אמור לקחת בחשבון שאם נתניהו לא ישתדך לעבאס, לפיד ובנט ישתדכו איתו, אבל הוא התאהב בעיקרון וכנראה גם בעצמו”.

עורך מקור ראשון הוסיף: ”חבל שסמוטריץ’ לא גילה נחישות דומה בחודש מאי לפני שנתיים, כשנתניהו מיהר לפזר את הכנסת הטרייה וללכת לבחירות שניות. סמוטריץ’ היה יכול להטיל וטו על המהלך הנמהר, אך חשש לצאת נגד נתניהו. דווקא הפעם הוא לא חשש, וכך הגענו הלום.

”שנתיים וחצי של התנהלות ימנית בעייתית הוליכו להקמת ממשלה מוזרה. ‘ממשלת הפכים’, קורא לה ד”ר אבשלום קור; אפשר גם ‘ממשלת שינוי’, ועוד איזה שינוי, רק לא ממשלת אחדות, בבקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות