דרעי: “בנט יהיה ראש ממשלה על הנייר. יהיה שבוי, ללא שום מרות”

יו"ר ש"ס ברשת ב: "סער כבר הסכים לרוטציה משולשת עם נתניהו - אבל בנט סירב" • "אני מכה על חטא. הייתי צריך להשקיע יותר בכפייה על נתניהו לקיים את הרוטציה עם גנץ" • "בנט רימה אותנו והלך עם לפיד ברגע שקיבל את המנדט"
חרדים 10
א' תמוז התשפ"א / 10.06.2021 22:16

יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר היום (חמישי) בראיון שהעניק לרשת ב, כי גדעון סער הסכים לרוטציה משולשת עם נתניהו – אך יו”ר ימינה נפתלי בנט היה זה שסירב וסיכל את המהלך.

“בנט רימה אותנו. כשיאיר לפיד קיבל את המנדט – בתוך יומיים הוא כבר סיכם איתו הכול. מבצע ‘שומר החומות’ שיבש לו את התוכניות. אנחנו התעסקנו במלחמה – הם התעסקו בפוליטיקה”, אמר דרעי.

“היה לי ויכוח קשה עם נתניהו כשקיבל את המנדט. לא הסכמתי לתת לבנט רוטציה אפילו בחצי השנה האחרונה, יש לי יותר מנדטים ממנו. אבל נתניהו אמר: ׳אין ברירה אחרת. אני מכיר את בנט, הוא דוהר לממשלת שמאל. אם רוצים לעצור אותו, חייבים לוותר’. בנט אמר לנו – אם תתנו לי שנה ראשונה ברוטציה, אני יודע להביא שני ח”כים מהמחנה הנגדי – הוא נקב בשמות והסביר שחברי הכנסת הללו לא יסכימו שנתניהו יהיה ראשון”.

דרעי אמר עוד, כי הוא “מכה על חטא” והיה צריך “להשקיע יותר בכפייה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את הרוטציה עם גנץ”.

על המגעים עם מפלגת רע”ם בראשות מנסור עבאס, אמר השר דרעי: “גם אני סבור שאי אפשר לסמוך על עבאס אבל אמרתי לסמוטריץ’ – רק תן לנו תמרון. יום יומיים של שקט – ונביא 61 קולות ימניים. אל תיתן לבנט תירוץ. אבל קשה לי לצאת נגדו כי הוא לפחות לא הפר הבטחות”.

דרעי תקף את יו”ר ימינה: “בנט יהיה ראש הממשלה על הנייר. הוא יהיה שבוי בידיהם של חברי הממשלה, ללא שום מרות. הוא חתום על מסמך שאם הוא פורש – הוא חייב ללכת לבחירות, ובבחירות הוא יימחק”.

השר דרעי הודיע בתוכנית כי בשלב זה הוא לא יפרוש מהכנסת. “טעיתי כשחשבתי לעזוב את הכנסת במידה שהולכים לאופוזיציה. אני אמנם לא בנוי להיות חבר כנסת, אבל אני מבין שאני חייב להישאר בכנסת ולעשות הכול כדי להפיל את הממשלה הזאת. חד משמעית, אשאר בכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי
    11/06/2021 17:00
    חנן
  1. האדם שהכי פחות אני סומך עליו בממשלה הזו זה בנט לכן זה מעודד שאתה אומר שהוא לא ישלוט בכלום…