בן גביר בשער שכם: “חבר כנסת לא יכול לצעוד? מה הביזיון הזה?”

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע לשער שכם בירושלים, הניף את דגל ישראל ותקף את קובי שבתאי: "המפכ"ל נכנע, מתרפס ומתקפל. הוא נכנע בלוד, ביפו ועכשיו גם בירושלם - המפכ"ל צריך ללכת הבית" • "אנחנו נמצאים מאה מטר מהרכבת הקלה, למה אני לא יכול לצעוד עם דגל?" • צפו
ישראל יוספי
ל' סיון התשפ"א / 10.06.2021 18:25

ח”כ איתמר בן גביר הגיע אחר הצהרים (חמישי)  אל שער שכם,  לאחר שהמפכ”ל אסר עליו לצעוד עם דגלי ישראל בעיר העתיקה.

ח”כ בן גביר, שהגיע מלווה במאבטחים,  אמר בפתח דבריו: “באתי לכאן כדי למחות נגד ההחלטה של המפכ”ל הכושל שנתן אותה בלי סמכות. הביזיון הזה שחבר כנסת לא יכול לצעוד בעיר העתיקה בירושלים חייב להיפסק.

“זו כניעה לטרור, המפכ”ל כנוע וזו התפרסות כללית – המחבלים מאיימים והמדינה נכנעת. זה הבית שלנו ולא באתי לכאן כדי להתעמת עם השוטרים”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “אני יודע שאנשי ראש הממשלה נתניהו ניסו להגיע לפשרה כדי שנוכל לצעוד כאן היום, אך המפכ”ל דחה זאת. אנחנו לא נוותר על ירושלים, למרות מפכ”ל נכנע, מתרפס ומתקפל. הוא נכנע בלוד, ביפו ועכשיו גם בירושלם – המפכ”ל צריך ללכת הביתה”.

הוא הדגיש: “על אף שמדובר בהחלטה מבישה של מפכ”ל כושל שפוגע בחסינות של חברי כנסת ולא מאפשר להניף דגל ישראל במרחק של 100 מטרים מהרכבת הקלה, אני לא מתכוון להתעמת עם השוטרים. אפעל בהתאם להנחיות המשטרה.

“אנחנו נמצאים מאה מטר מהרכבת הקלה, למה אני לא יכול לצעוד עם דגל? לא באתי לעשות פרובוקציה. הקביעה של המפכ”ל לא מקובלת עליי. אני מצפה מראש הממשלה לומר את דברו ולהפגין משילות. הוא לא עשה את זה, מה שברור לי שאני כן עושה את זה, אני רוצה שתהיה לנו שליטה מלאה בירושלים. לצערי, יש התדרדרות בשלטון הדמוקרטי במדינה”.

כוחות משטרה רבים התרכזו סמוך לשער שכם בשל מחאה של עשרות מפגינים, שחלקם החל בקריאות לאומניות והפרת הסדר. השוטרים יידו רמוני הלם וחמישה חשודים בגין הפרת סדר נעצרו.

מהמשטרה נמסר: כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול ממשיכים לפעול להשבת הסדר סמוך לשער שכם במזרח ירושלים, בשל מחאה המתקיימת במקום בהשתתפות מאות מפגינים שחלקם החל בקריאות לאומניות והפרת הסדר.

לאחר שמפקד כוח המשטרה הורה למפגינים להתפזר, החלו עשרות מהמפגינים בקריאות לאומניות, לרבות הנפת דגלים. בעקבות כך החלו כוחות המשטרה בפעולות לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים. עד כה נעצרו חמישה חשודים והם מועברים לחקירה במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות