מה היה ב-SMS שיירטו מהטלפון של מוטי בבצ’יק וממה חששו בתנובה?

המשטרה החלה כבר לפני 4 שנים בהאזנות בפרשת השחיתות שנחשפה השבוע • במשטרה מעריכים שבשלב מסוים חשדו בתנובה שמאזינים למנכ"ל אייל מליס ומקליטים אותו: חברת חקירות מיוחדת בדקה אם אין בלשכתו מכשירי הקלטה והאזנה • מוטי בבצ'יק נחקר גם היום במשרדי יאח"ה
חרדים 10
ל' סיון התשפ"א / 10.06.2021 16:07

האזנות הסתר של המשטרה בפרשת השחיתות במשרד הבריאות שנחשפה השבוע – במסגרתה נעצרו בחשד לשוחד מוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר ליצמן והאסטרטג מנחם גשייד, ונחקרו גם בכירים בתנובה – החלו כבר בשנות 2017.

לפי הדיווח של אלי סניור באתר ynet, אחת השיחות שמעניינות מאוד את חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהה 433, היא זו שהתנהלה בין בכירה בתנובה לבין מנכ”ל חברת הלובינג ‘פוליסי’ ארז גיל-הר –  שנעצר גם הוא בפרשה.

השיחה נסובה על הצורך של תנובה לחבר בין יו”ר ועדת הבריאות דאז ח”כ אלי אלאלוף מכולנו לבין שר הבריאות דאז, יעקב ליצמן. “צריך לקשור את הקצוות ביניהם”, נאמר בשיחה.

לפי הדיווח, חוקרי יאח”ה חושדים כי שיחה זו, כמו רבות אחרות, מעידות על הקשר שניסו לרקום על מנת לקדם את ביטול הסימון האדום בגבינות הצהובות.

ב-ynet דווח עוד, כי במשטרה מעריכים שבשלב מסוים חשדו בתנובה שמאזינים למנכ”ל אייל מליס ומקליטים אותו, והחשש הזה הוביל לכך שלתנובה הגיעה חברת חקירות מיוחדת, שבדקה בלשכתו של מליס אם אין בה מכשירי הקלטה והאזנה, כולל במכשירי הטלפון שלו ובמחשב.

מליס עצמו נחקר השבוע בחשד שנתן שוחד באמצעות תרומות לעמותות הקשורות לחסידות גור.

לפי הדיווח, חוקרי המשטרה מנסים לבדוק מול החשודים לשם מה הם היו צריכים להיות בקשר כה אינטנסיבי. כך למשל, החוקרים יירטו SMS שבו עדכן בבצ’יק את ארז גיל-הר מתוך ועדת סימון המזון על הנעשה בישיבה ועל כך ששוחח עם בכירים בתנובה.

ב-ynet דווח, כי גם היום מוטי בבצ’יק נחקר במשרדי יאח”ה, והחוקרים צפויים לעמת אותו עם ההקלטות החדשות. בבצ’יק שוחרר ביום שלישי בערב למעצר בית של 10 ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    SMS
    14/06/2021 11:42
    יעקב
  1. מעניין שלבבציק יש SMS בטלפון הכשר שלו.