כשהח”כ הימני רוצה לצעוד, שופטי בג”ץ לא מוצאים זמן לדיון דחוף

איתמר בן גביר עתר לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת המפכ"ל שאסר עליו לקיים צעדה בשער שכם • שופטי בג"ץ דחו העתירה: "סד הזמנים הלחוץ איננו מעשי ואיננו אפשרי לקיום דיון ענייני" • בן גביר: "אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף השופטים היו מוצאים את הזמן"
אריה ריבקינד
ל' סיון התשפ"א / 10.06.2021 14:44

שופטי בג”ץ, יצחק עמית, ג’ורג’ קרא ודוד מינץ דחו בצהריים (חמישי) על הסף את עתירתו של ח”כ איתמר בן גביר נגד החלטת המפכ”ל שלא לאפשר לו לקיים היום צעדה באזור שער שכם.

השופט מינץ קבע כי הלכה למעשה לא ניתן בסד הזמנים שיצר ח”כ בן גביר לדון בעתירה לגופה ולקבל בה החלטה.

“דין העתירה להידחות על הסף”, כתב השופט, “סד הזמנים הלחוץ איננו מעשי ואיננו אפשרי לקיום דיון ענייני בעתירה. לא ניתן לצפות כי בית משפט ידון בסוגיה, לאחר קבלת תגובה וקיום דיון כראוי, במסגרת ‘הליך בזק’ בחלון זמנים צר של שעות ספורות בלבד”.

השופט הוסיף: “בענייננו לוח הזמנים הצפוף הוכתב הלכה למעשה על ידי העותר לבדו – אשר עמד על קיום ‘מצעד חלופי’ דווקא היום, בעוד שבהחלטת הקבינט המדיני-בטחוני הוחלט על קיום מצעד ‘במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגני המצעד’ עוד ימים ספורים בלבד, ביום שלישי הקרוב.

“בנסיבות אלו, אין מקום להידרש לעתירה לגופה, זאת מבלי להביע עמדה כלשהי בשאלות שהעלו העותרים בעתירתם. העתירה נדחית”.

בן גביר בתגובה: “אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף השופטים היו מוצאים את הזמן לקיים דיון דחוף בעתירה”.

בהמשך לפסיקת בג”ץ, יגיע יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר בשעה 17:00 לשער שכם וימסור הצהרה על התקפלות מפכ”ל המשטרה והתקדים החמור של שלילת חסינות חברי הכנסת.

ח”כ בן גביר מסר כי הוא לא מתכוון להתעמת עם המשטרה. “למרות שמדובר בהחלטה מבישה של מפכ”ל כושל, שפוגע בחסינות של חברי כנסת ולא מאפשר להניף דגל ישראל במרחק של 100 מטרים מהרכבת הקלה, אני לא מתכוון להתעמת עם השוטרים ואפעל בהתאם להנחיות המשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות