אריה דרעי: נתניהו ואני טעינו כשפירקנו הממשלה עם גנץ

יו"ר ש"ס על פירוק ממשלת האחדות: "נתניהו אשם, גנץ אשם וגם אני אשם, לא יודע מי יותר ומי פחות" • על ממשלת השמאל: "כשהחגיגה המתוקה של הפלת נתניהו תתפוגג והם יצטרכו לקבל החלטות, זה יתפרק" • על ליברמן: "מסכן, הוא לא ישן בלילה בגלל 45 האנשים שמתו. אין גבול לציניות"
חרדים 10
ל' סיון התשפ"א / 10.06.2021 11:44

יו”ר ש”ס אריה דרעי מתח הבוקר (חמישי), בריאיון שהעניק לתוכנית מרציאנו-סגל בגלי צה”ל, ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה.

“יש לי הרבה ביקורת על נתניהו”, אמר דרעי. “לפרק את ממשלת האחדות האחרונה, שהייתה ממשלה נהדרת – זו הייתה טעות גדולה שלו, וגם שלי שלא נלחמתי על זה”.

הוא ביקר גם את יו”ר כחול לבן: “גנץ היה הגון, אבל יש לו גם אשמה. האשמה שלו, וגם הוא יודע את זה, היא שהוא לא תפס מנהיגות מול ניסנקורן והחריגות שלו. הוא היה צריך לפטר אותו או להעמיד אותו במקום, אבל חשש מהאהדה של ניסנקורן בתקשורת. נתניהו אשם, גנץ אשם וגם אני אשם, לא יודע מי יותר ומי פחות”.

בהמשך הראיון העריך דרעי שממשלת השמאל של בנט-לפיד לא תאריך ימים: “נפיל את הממשלה הזאת מהר מאוד. הם רק רוצים לראות את נתניהו מתפנה עם ארגזים. כשהחגיגה המתוקה של הפלת נתניהו תתפוגג והם יצטרכו לקבל החלטות, זה יתפרק. אם הם ינסו לפגוע בעולם התורה, נהיה שם ונילחם. האמת תנצח בסוף”.

הוא העריך: “על פניו נראה שתהיה ממשלה ביום ראשון, זו תהיה הצבעה על חודו של קול. עשינו כל מאמץ אבל אין לנו שפן בכובע, הצענו את כל ההצעות האפשריות. חשבנו שבאמת בנט רוצה ממשלת ימין, היינו תמימים”.

כשנשאל אם ייכנס לממשלה החדשה – הבהיר: “רק אם הם יודו שהם טעו ומוכנים לחזור לגוש הימין, אני מוכן לשקול. ממשלה עם מישהו בראשות הליכוד. התוכנית שלהם הייתה קודם להזיז את נתניהו ואז החרדים יצטרפו. היום הם יודעים שלא נשתף פעולה”.

עם זאת, דרעי הבטיח כי השלטון יועבר בצורה מסודרת: “ניאבק בממשלה בדרכים דמוקרטיות – אבל נעביר את השלטון בצורה הכי מסודרת. אני אעזור למי שיבוא או תבוא במקומי”.

יו”ר תנועת ש”ס שיתף על המגעים להקמת ממשלה שערך עם נפתלי בנט. “בנט אמר לי במהלך המשא ומתן ‘אתה הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה, הכי מנוסה. למה שלא תיקח את זה?’ אבל אין לי את הסגולות של לעשות הכל כדי לשבת על הכיסא הזה”.

הוא הכחיש שיישאר מחוץ לכנסת: “אני לא הכי חזק בעבודת הכנסת, וחשבתי שאם נלך לאופוזיציה אקדיש את הזמן שלי לדברים אחרים – אבל הבנתי שזאת טעות. נישן בכנסת, נאכל שם, נעבוד ונשרת את הציבור”.

דרעי התייחס למתקפה החריפה שהוביל ביום שלישי השר יעקב ליצמן כנגד נפתלי בנט, במהלכה קרא לבנט “להוריד את הכיפה”: “כולנו יהודים, לא משנה איזה סוג של כיפה, ואין לאף אחד זכות להגיד מי לא. זה לא הסגנון שלי. הדברים של ליצמן נובעים מכאב נוראי, אל תשפטו אותו על המילה הזו”.

הוא תקף את יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הדורש ועדת חקירה ממלכתית ל’אסון מירון’: “לא צריך ועדת חקירה ממלכתית אלא ועדת חקירה מסוג אחר. אנחנו נדאג לתקן את הליקויים במירון ונשב על הממשלה שתעשה זאת. ליברמן אומר שיקים ועדת חקירה. מסכן, הוא לא ישן בלילה בגלל 45 האנשים שמתו. אין גבול לציניות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי השקרן
    10/06/2021 17:18
    שלמה
  1. משקר כרגיל. בזמנו שהממשלה נפלה הוא טען שגנץ אשם ולא נתניהו. האם יש מציאות שהאיש הזה יוציא פעם מילה של אמת מפיו

  2. הצבעתי כחול לבן
    10/06/2021 18:20
    חילוני
  3. ביבי ודרעי רימו אותי. גנץ לא אשם. הוא תמים שעשה עסקה עם ביבי ועם דרעי. עכשיו המפלגות החרדיות משלמות המחיר על הרמאות