על מה שוחחו מנחם גשייד ובבצ’יק בהאזנת הסתר שבידי המשטרה?

חוקרי להב 433 חושדים: מוטי בבצ'יק ניסה להדיח חברת ועדה של סל התרופות - בגלל בקשתו של האסטרטג מנחם גשייד מנכ"ל 'תנובה', הנחקר בפרשת השחיתות, טען בחקירה: תרומת החברה לעמותות הקשורות לגור ניתנו לבקשת רשת 'אושר עד'
אבי כץ
ל' סיון התשפ"א / 09.06.2021 21:44

פרשת השחיתות במשרד הבריאות:  חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 חושדים, כי מוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן, ניסה להדיח חברת ועדה של סל התרופות – בגלל בקשתו של חשוד אחר בפרשה, האסטרטג מנחם גשייד.

לפי דיווח של אביעד גליקמן בחדשות 13, מדובר בפרופסור דינה בן יהודה, מי ששימשה במשך שנים חברת ועדה של סל התרופות.

לפי הדיווח, המשטרה עימתה את בבצ’יק עם האזנת סתר שהתקיימה בינו ‏לבין מנחם גשייד, בה נשמע האסטרטג  אומר: פרופסור דינה בן יהודה תהיה או לא תהיה חברה בוועדת סל התרופות? אנחנו צריכים שהיא לא תהיה…

בבצ’ק נשמע משיב לו: “יהיה בסדר”.

לפי דיווח ב’גלובס’, אייל מליס, מנכ”ל חברת ‘תנובה’ – הנחקר באזהרה בפרשה – טען בחקירתו במשטרה, כי תרומת החברה לעמותות הקשורות לחסידות גור ניתנו לבקשת רשת הסופרמרקטים ‘אושר עד’.

מליס לא הכחיש כי היה אחראי למתן התרומות מ’תנובה’ לעמותות שקשורות לעוזריו של שר הבריאות, אך טען כי לא היה כל קשר בין התרומות לבין המאמצים שעשתה ‘תנובה’ באותה תקופה במשרד הבריאות להקלות בסימון מוצרים.

לגרסת המנכ”ל, שחקירתו נמשכת, לו ולתנובה לא היה שמץ מושג שהעמותה לה תרם קשורה בחסידות גור, בבבצ’יק או בליצמן. לדבריו, ‘תנובה’ התבקשה על ידי ‘אושר עד’ לתרום סכום מסוים – והסכימה לתרום בסכום יותר קטן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גב דינה בן יהודה אחת הרופאות הטובות ביותר!
    10/06/2021 18:45
    חנלה
  1. יש לכם הרבה מה ללמוד ממנה על אנושיות , ומקצועיות