ליברמן: מי שטוען שניתן לצרף לממשלה את החרדים – משלה

יו״ר ישראל ביתנו לחברי סיעתו בישיבה סגורה: "אין היתכנות לצירוף החרדים לממשלה" • יבקש להעלות כבר בישיבת הממשלה הראשונה:  אישור 'מתווה הכותל' והקמת ועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון' • שר האוצר המיועד מתכוון להעביר החלטה: יופסקו תשלומי החל"ת לבני 45 ומטה
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 20:37

יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר לחברי סיעתו בישיבה סגורה, כי אין סיכוי שהסיעות החרדיות יצורפו לקואליציית השמאל. כך דווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

“אין היתכנות לצירוף החרדים לממשלה”, אמר ליברמן, “כל מי שטוען שניתן לצרף לממשלה הזו את החרדים – משלה את עצמו ואחרים”.

ליברמן הוסיף, כי יבקש מנפתלי בנט ומיאיר לפיד להעלות כבר בישיבת הממשלה הראשונה, שתתקיים ביום ראשון לאחר השבעת הממשלה,  את אישור ‘מתווה הכותל’ ואת הקמת ועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’.

לפי דיווח בחדשות 12, שר האוצר הנכנס מתכנן להעביר החלטה להפסיק את תשלום החל”ת לבני 45 ומטה.

מדובר בהחלטה ראשונה ומשמעותית, בעיקר משום שמודל החל”ת הקיים עומד להסתיים ב-1 ביולי.

גורמים במשרד האוצר צוטטו בדיווח, כי בפגישות שערכו עם ליברמן הוא אמר כי יש בשוק 130 אלף משרות פנויות – ועל כן צריך לתמרץ אזרחים לצאת לעבוד.

ליברמן מתכוון להעביר תקציב דו שנתי עד סוף שנת 2022. בנוסף לא מתוכננות העלאות מיסים וקיצוצים משמעותיים, עשרות מיליארדים יושקעו בפרוייקטים של תשתיות ותפותח תוכנית רב שנתית למערכת הביטחון.

ההחלטה שמתכוון להעביר ליברמן משנה את המודל הקודם שקידם שר האוצר ישראל כ”ץ והוצג לפני כשלושה שבועות, לפיו סוכם כי מי שנמצא בחל”ת או מובטל – ימשיך לקבל דמי אבטלה גם אחרי 1 ביולי, זאת בהתאם לגילו ולמצבו המשפחתי.

כך למשל, בני 25 ללא ילדים יהיו זכאים לתשלום של עוד 25 ימי אבטלה, בני 30 עם ילד אחד יהיו זכאים ל-50 ימים נוספים, בני 37 עם שלושה ילדים לעוד 88 ימים ובני 45 ומעלה יזכו באופן גורף ל-88 ימי אבטלה נוספים. רק לאחר לחץ גדול מצד המעסיקים שמשוועים לעובדים, הוציא את הצעירים הרווקים עד גיל 28 מהמתווה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות