שאשא-ביטון תובעת חצי מיליון מיאיר נתניהו: “ניסיון השתקה הזוי”

שרת החינוך המיועדת תובעת את בנו של ראש הממשלה על סך חצי מיליון שקלים, לאחר שאמר, בין היתר ברדיו: ''אנשים מתו בגלל ההחלטות הפופוליסטיות שלה" • יאיר בתגובה: "מתקשה להתמודד עם ביקורת סופר לגיטימית על תפקודה הכושל. מצטרפת לניסיונות לסתום לימין את הפה"
אבי כץ
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 18:56

ח”כ יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך המיועדת בממשלת השמאל, הגישה היום (רביעי) תביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקלים נגד יאיר נתניהו. זאת בעקבות דברי ביקורת קשים שהטיח בה בנו של ראש הממשלה בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’ לפני כחצי שנה.

בחודש דצמבר האחרון טען יאיר ב’גלי ישראל’, כי שאשא ביטון נבחרה לרשימת הליכוד, רק כי ריחמו עליה: “הליכוד בכלל לא היה מחויב להכניס אותה לרשימה, הכניסו אותה בגלל מעשה צדקה, כי ריחמו עליה, הכניסו אותה בלי סיבה, היא לא נכס אלקטוראלי ולא הוסיפה לליכוד יותר קולות, אני לא מאמין שהיא והמשפחה שלא הצביעו לליכוד”.

לדבריו, גם את ראשות ועדת הקורונה קיבלה ח”כ שאשא ביטון רק כי ריחמו עליה: “שמו אותה כיושבת ראש כמעשה צדקה, למרות שלא היה לה שום מעמד ושום כוח פוליטי לא בתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד. אמרו: ‘נו מסכנה, היתה שרה אצל כחלון לא נעים לרדת מהמעמד של שרה שלא עשתה כלום בבינוי והשיכון, בואו ניתן לה שתרגיש טוב עם עצמה'”.

בנו של נתניהו האשים את שאשא ביטון בהתעצמות הגל השני של הקורונה בישראל: ”ואז היא לקחה את התפקיד הזה ופשוט באופן הכי ציני על הדם של אזרחי ישראל, אנשים מתו בגלל ההחלטות הפופוליסטיות שלה, יש היום אנשים בקבר שמתו בגל השני. היה אמור להיות גל שני אבל היה יכול להיות X והיה יכול להיות X פחות Y.

”היא גרמה לזה שהגל השני היה גדול יותר, אם היא לא היתה דואגת ‘לפתוח לפתוח לפתוח את הכל’. אז ההישג היחיד שלה הוא תרומה להעצמת הגל השני של הקורונה, זה ההישג היחיד שלה בכל החיים הציבוריים’.

לפי דיווח בחדשות 12, שאשא ביטון הזהירה את נתניהו בעבר מפני תביעת לשון הרע על דבריו, אך הוא לא הגיב למכתב ששלחה לפני כחודשיים.

בעקבות כך, הוגשה התביעה לצד דרישה לפיצויים בסך חצי מיליון שקלים, זאת לצד פרסום תיקון דבריו הקשים.

שאשא ביטון מתכוונת לתרום את כל כספי הפיצויים, במידה ותזכה.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: “ניסיון השתקה מקושקש והזוי של חברת כנסת, שמתקשה להתמודד עם ביקורת סופר לגיטימית על תיפקודה הכושל בוועדת הקורונה. דבריו של יאיר הם ביקורת סופר לגיטימית, עניינית ועובדתית, ואין בהם גרם של לשון הרע או דיבה. התנהלותה של שאשא ביטון מזכירה משטרים אפלים בהם אזרחים נרדפים על ידי פוליטיקאים שמנסים להשתיק ביקורת כלפיהם.

“שאשא מצטרפת לנסיונות של ארגוני השמאל הקיצוני לסתום לימין את הפה באמצעות טרור כלכלי ומשפטי – זה לא ילך לה. יאיר ימשיך לבקר את התנהלותה השערוריתית, ואת שאר עוולות אנשי השמאל בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות