מכה לפרקליטות: החלטה חדשה של השופטים תעכב את משפט נתניהו

בית המשפט קיבל את בקשת פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' לקבל לידיהם חומרי חקירה נוספים • בין החומרים שתאלץ הפרקליטות להעביר: שיחות והתכתבויות של מנכ"ל וואלה לשעבר עם גורמים פוליטיים, דוברים וגורמי תקשורת • יתכן שגילוי החומרים יעכב את התקדמות המשפט
חיים טוויל
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 17:58

משפט נתניהו: שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הורו הערב (רביעי) לפרקליטות המדינה  לערוך חיפוש בטלפון של מנכ”ל וואלה לשעבר אילן ישועה, כדי לאתר חומרים הקשורים לתיק שלא ניתנו להגנה.

מדובר בהתכתבויות של ישועה עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום ותקשורת ואישים מרשויות האכיפה.

המטרה היא לאתר חומרים הנוגעים למעורבותו של בסיקור, בתוכן ובעריכה בוואלה. כל חומר רלוונטי, יועבר לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו והזוג איריס ושאול אלוביץ’.

השופטים כתבו: “אין מחלוקת כי מצב דברים זה טעון תיקון בכל ההקדם ועל המדינה להעביר את החומרים בתוך שבועיים וחצי” – עד ליום ראשון ה-27 ביוני.

ההגנה תקבל גם את רשימת אנשי הקשר של ישועה למעט שמות שעלולים לפגוע בצנעת הפרט של ישועה.

בית המשפט הורה כי על גורמי הפרקליטות להנחות את הגורמים המקצועיים ברשויות החקירה לבצע חיפושים נוספים בחומרים שבמכשירי הטלפון של ישועה, על פי מילות מפתח נוספות.

בהחלטה נכתב: “בלא למצות, מילות מפתח אלה יכללו את שמותיהם של גורמים כמפורט לעיל; מילים רלוונטיות בהן נעשה שימוש בתכתובות לתאר פעולות עריכה באתר שהעד קשור בביצוען כגון (‘לדרדר’, ‘להוריד’, ‘שיפודים’); וכל מילת חיפוש רלוונטית אחרת, לרבות כאלה אשר תתבקשנה על ידי ההגנה.

“אנו ערים לכך שמדובר בכמויות גדולות של חומר, ושבהוראה זו טמונה הכבדה לא מבוטלת על הפרקליטות”, נכתב בהחלטה. “ברם, נוכח מצב הדברים שתואר לעיל, איננו רואים מנוס ממתן הוראה זו”.

מדובר בהחלטה משמעותית שעלולה לגרום לעיכובים במשפט, שכן הפרקליטות נדרשת כעת לעבור על היקף עצום של חומרים מהנייד של ישועה.

מהפרקליטות נמסר: “ההחלטה התקבלה במשרדינו, ואנחנו לומדים אותה”.

ניתן להעריך שבפרקליטות בוחנים את כל האופציות, ועדיין לא החליטו אם לערער על ההחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות