‘טפילים, בזויים, נוכל ראש ממשלה’: אושר מועד השבעת הממשלה

הוועדה מסדרת אישרה את מועד השבעת הממשלה החדשה • ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "בנט וסער צמד אופורטוניסטים שכמו טפילים מעלו באמון הציבור. הניצחון שלכם עלוב ותלוש" • מיכאל מיכאלי: לקחתם את הבריון הכי גדול של השכונה שיחזיק בכסף • קרעי: "ממשלת הג'ובים המנופחת"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 10:54

הוועדה המסדרת של הכנסת, בראשות ח”כ קארין אלהרר, אישרה הבוקר (רביעי) את בקשת יו”ר הכנסת ח”כ יריב לוין וקבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו”ר כנסת וכינון ממשלת השמאל, תיערך ביום ראשון בשעה 16:00.

הדיון ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי – על ידי נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, ולכן נקבעה מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה.

בתום דיון סוער שבו תקפו נציגי הליכוד, ש”ס והציונות הדתית את הקואליציה החדשה והעומדים בראשה, נקבע כי בנט ינאם בישיבת ההשבעה ביום ראשון ללא הגבלה, לפיד ונתניהו ינאמו 15 דקות כל אחד.

ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

בתום הדיון בכנסת יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת, כינון הממשלה ולאחר מכן תתקיימנה הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד אמרה בדיון בוועדה המסדרת: “כל יום הביזיון של הפרקליטות מתברר ואתם שותקים, כי אתם יודעים שמה שעשו לו יכול לקרות גם לכם, במקום להראות מנהיגות וסולידריות שלא נותנים למערכת אכיפת חוק להפליל פוליטיקאי. ממשלה של בזויים, בחסות תקשורת שבמשך 12 שנה הקפידה להראות מה רע וצמצמה את מה שהיה טוב בממשלת נתניהו.

”אלה השחקנים שלכם.. אנחנו בליכוד משחקים לבד במגרש, לכם יש שחקנים כמו התקשורת, הפרקליטות וצמד אופורטוניסטים בשם סער ובנט שהם כמו טפילים על אורגניזם, מעלו באמון הציבור ולקחו קולות מהימין לשמאל, הניצחון שלכם עלוב ותלוש”.

ח”כ מיכאלי מלכיאלי מש”ס אמר: “אתם ממשלת שיתוק שלא תוכל לעשות כלום. אני מוטרד. כשהילד יגיע למורה לאזרחות וישאל איך הופכים לראש ממשלה, מה יגידו לו? שצריך להיות הנוכל הכי גדול והשקרן הגדול בתולדות ישראל, אז יש לך סיכוי להיות ראש ממשלה מהר יותר. יש פה נוכל ששיקר את עם ישראל ואנו נצטרך לומר לילדים – הנוכל הזה נהיה ראש ממשלה. לקחתם את הבריון הכי גדול של השכונה, ליברמן, שיחזיק בכסף של המדינה”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד אמר: “הממשלה שאתם הולכים להקים הולכת לא על מנדט שקיבלה מהעם אלא על מנדט שגנבה מהעם. אתם מוסיפים חטא על פשע וגונבים מאות אלפי קולות מהימין באמצעות בנט וחבורתו, וגם מעבירים חוק נורבגי שכמוהו לא היה. אתם ממנים כאן אחד מכל שני חברי הכנסת לשר. ממשלת הג’ובים המנופחת”.

הוא תקף את לפיד: “עכשיו אתה הולך לקבל את האודי A8 החליפי, אחרי שאמרת על גנץ וביבי שהם גנבים בלילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות