“עצרנו חשיפת הסוד הגדול בדקה ה-90”: כוכבי דיבר על הקצין שמת

הרמטכ"ל כוכבי התייחס לראשונה לקצין שמת בכלא: "הוא חייל שלי, הוא חייל של כולנו, גם אם הוא עשה עבירה חמורה מאוד. הוא עשה אותן במודע, הוא עשה אותן בכוונה" • "אסור היה שימות בכלא - ואת זה אנחנו צריכים לתחקר באופן נוקב"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 10:28

הרמטכ”ל אביב כוכבי נאם הבוקר (רביעי) ביום עיון לזכר הרמטכ”ל אמנון ליפקין שחק ז”ל – והתייחס בפעם הראשונה לפרשת הקצין מאמ”ן שמת בכלא הצבאי.

“הקצין מאמ”ן הוא חייל שלי, הוא חייל של כולנו, גם אם הוא עשה עבירה חמורה מאוד. הוא עשה אותן במודע, הוא עשה אותן בכוונה, מסיבות שאני לא יודע לתאר. צר לי מאוד על כך. הקצין הזה לא דומה לאסיר X ולא דומה לשום דבר שמנסים לתאר.

“הקצין הזה היה בשמו המלא מהרגע שהוא נעצר, הקצין היה בקשר עם משפחתו ובקשר עם הסובבים אותו. כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו ועל צנעת משפחתו מתוך יחס הוגן. רצינו לשמור עליו, לשמור על משפחתו, וגם על הסוד שהוא כמעט חשף. בדקה ה-90 עצרנו אותו.

“הוא היה קצין מצוין וצר לי מאוד על המקרה הזה. כך או כך אסור היה שימות בכלא – ואת זה אנחנו צריכים לתחקר באופן נוקב, מעמיק ויסודי בדיוק כמו שאנחנו עושים בכל תחקיר”.

כוכבי התייחס למבצע ‘שומר החומות’ ואמר: “התוצאה של מבצע ‘שומר החומות’, שבמהותו לא נועד להכריע את רצועת עזה, אלא להפעיל עוצמה צבאית כזאת שתשלול יכולות רבות מהחמאס ומארגון הג’יהאד האיסלאמי ותייצר הרתעה, שאני משאיר לזמן לשפוט עד כמה במבחן הזה עמדנו, אבל ברור לגמרי שבמבחן שלילת היכולות חמאס והג’יהאד האסלאמי ספגו מכה אנושה.

“במהלך עשרת ימי המבצע שללנו יכולות עצומות בתחום הייצור של הטילים והרקטות, נטרלנו להם במידה רבה את מימד התת-קרקע, פגענו באופן נרחב כמעט טוטאלי ביכולות הים והאוויר שלהם, פגענו בפעילים, בבכירים, סיכלנו את הרוב המכריע של הפיגועים שהם ניסו להוציא.

“במובן הזה לא אפשרנו למערכת שהם בנו לתפקד, סיכלנו את הרוב המכריע שנורו לעבר מדינת ישראל, אם כי אני ער לאפקט של השיגור לעבר העורף ולחותם שהוא מותיר. אבל במבחן הפגיעה, הוא הצליח הרבה הרבה פחות מכפי שהוא תכנן והפער בין ההישגים הוא בל ישוער”.

משפחתו של הקצין מאמ״ן הגיבה לדברי הרמטכ״ל, באמצעות עו״ד בני קוזניץ: ״אנחנו מכבדים את הרמטכ”ל, אבל צה”ל נכשל בליבת תפקידו – לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. המשפחה דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל.״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות