בדיקת דירה יד שניה: למה כדאי להזמין את השירות הזה

בשונה מדירה חדשה מקבלן, לדירה יש שנייה אין אחריות קבלן לתיקון הליקויים, לפי תקנות החוק, ברבים מהמקרים – על כל פנים • לכן, כדי לזהות ליקויים טרם הרכישה, אפשר להזמין שירות של בדק בית לדירה יד שניה
תוכן שיווקי
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 01:18

הפקת דו”ח עם מסקנות

שירות שכזה יכול להמציא דו”ח, שבו יהיו רשומים ליקויים, כמו גם התייחסות לתיקונם. אפשר לבקש שבעלי הדירה יתקנו אותם טרם המכירה, או יורידו במחיר, בהתאם.

בדיקות אפשריות בבדיקת דירה

  • בדיקת דירה יד שנייה יכולה להכיל כמה וכמה סוגי בדיקות.
  • למעשה, אפשר שתהיה בדק בית לדירה יד שנייה לאיתור ליקויי בנייה, שתיעשה בין השאר על ידי מכשור משוכלל ולא הרסני, כדי לאתר ליקויי בנייה חמורים ולא חמורים, או פשוט אסתטיים כמו רטיבות, בטיחות, יציבות, שיפועים, דרכי מילוט, שקיעות ריצוף – וכיוצא בזה.
  • ואפשר שבדיקה נוספת בהקשר של בדק בית לדירה יד שנייה, תהא בדיקת קרינה משולבת, ואף בדיקת גז – במטרה למדוד קרינה אלקטרומגנטית, וקרינת ELF – ולראות שאינן חורגות מהמותר על פי תקנים.

בדיקת התאמה

  • באופן כללי, אנחנו רוצים לעשות בדיקת דירה יד שנייה וחשוב למצוא חברת בדק בית עם המלצות , לא במטרה לאפשר לקבלן לתקן את כל הליקויים במסגרת תוקפת האחריות, אלא כדי לבדוק אם שווה לרכוש את הבית.
  • באופן דומה, אפשר להשוות זאת לרכישת רכב משומש – אם ניקח אותו למכון, נדע קצת יותר לגבי מצבו המכני, וכמה הוא יוכל לשרת את בעליו לאורך השנים או לפחות, לאורך זמן השימוש.
  • בדיקת דירה יד שנייה, יכולה לעזור במקרה בו אנחנו חושבים שאנחנו מחליטים משהו מתוך חוסר צלילות. כלומר, אולי נדמה לנו שמשהו בתוכנו לא בדיוק ער למה באמת קורה עם הדירה, והבחירה בה היא אמוציונאלית. אז כדי לאשר שהכל נקי ואפשר להתקדם – אפשר לבדוק מה מצב הדירה, ולהמשיך להתלהב, או שלא – עד שמקבלים תוצאות ומעבר למועד – כיוון שיש מישהו שלוקח אחריות על לעשות את הבדיקות המעמיקות בנושא.
  • לדוגמה, באם מצאנו דירת קרקע, אם מספר חדרים מדויק, כיווני אוויר נהדרים, שכנים מתאימים, נוף יפהפה, קרבה למקומות אטרקטיביים – וכיוצא בזה, אנחנו יכולים לרצות שזה יהיה המקום המתאים עבורנו, ואולי לא לשקול אפשרויות נוספות שנמצאות “מתחת לפני השטח”, או במקומות שבאמת צריך להסתכל כדי למצוא. אזי שלפני שמקבלים את הבחירה הסופית, אפשר לעשות בדק בית לדירה יד שנייה כדי לראות באמת, אם ההשקעה משתלמת לטווח הארוך, לפחות בפן של תחזוקת הדירה ומצבה.
  • גם אם לא חשבנו לעשות בדיקת דירה יד שנייה, טרם רכישת הדירה – אפשר לכל הפחות, לכלול סעיף בחוזה, שמעלה התייחסות למציאת ליקויים. כך שאם רוצים להזמין את השירות במועד מאוחר יותר, כן תהיינה אחריות מסוימת, לבעלי הדירה הקודמים – לתת מענה לתקלות. אם זה תנאי, כמובן שמוסכם על כל התנאים.

https://ibedek.co.il/   הדר בדק בית מקצועי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות