טלטלה: מנכ”ל תנובה נחקר באזהרה בחשד שנתן שוחד לעוזר הבכיר

התפתחות דרמטית בפרשת השחיתות במשרד הבריאות: לפי החשד, אייל מליס היה מעורב בהעברת שוחד מהחברה באמצעות תרומות לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של ליצמן
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"א / 08.06.2021 15:07
התפתחות דרמטית בפרשת השחיתות במשרד הבריאות: מנכ”ל חברת תנובה, אייל מליס, נחקר באזהרה בחשד שהיה מעורב בהעברת שוחד מהחברה, באמצעות תרומות לעמותות הקשורות למוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן.

לפי החשד של החוקרים, התרומות שניתנו לעמותות הקשורות למקורבי ליצמן היו כספי שוחד בתמורה להקלות רגולטוריות שחברת תנובה ביקשה.

שניים מהעצורים בפרשה הם מוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן, והאסטרטג מנחם גשייד.

על פי החשדות, בבצ’יק קיבל שוחד שהועבר לעמותות הקשורות אליו, על מנת שיקדם הקלות ב’סימון האדום’ של חלק מהמוצרים של תנובה.

מלבד גשייד ובבצ’יק, נעצרו גם מנהל חברה גדולה מתחום הרפואה, ארז גילהר, מנכ”ל פוליסי, חברה גדולה מתחום השדלנות (לובינג) וכן אבי דנציגר, מנכ”ל חברת התרופות רוש ישראל.

לפי דיווח ב-ynet, במתחילת חקירת פרשת השחיתות סימנו ביחידה הארצית לחקירות הונאה את א’ בתור הדמות שיכולה לספר להם מה באמת התרחש בתוך תנובה. א’ החזיקה בתפקיד בכיר מאוד בענקית המזון, ואת עבודתה שם היא סיימה בטונים צורמים, אחרי ויכוח עם המנכ”ל אייל מליס.

הפיצוץ, כך על פי העדויות, הגיע לאחר שהמנכ”ל פלש לתחום אחריותה וניהל שיחות מאחורי גבה עם גורמים פוליטיים בכירים. זמן קצר לאחר מכן היא סיימה את עבודתה בתנובה, אך המשיכה לקבל שכר עוד כמה חודשים.

לפי הדיווח ב-ynet, במשטרה הבינו כבר אז שמשהו ככל הנראה חרק ביחסי העבודה והם התחילו ‘לשבת’ עליה ולאסוף חומרים. וכך, בעוד שאר הבכירים בתנובה זומנו למתן עדות פתוחה, את א’ זימנו חוקרי יאח”ה לחקירה באזהרה. בין היתר היא אמרה לחוקרי המשטרה כי התרומות היו תחת חסותו של מנכ”ל תנובה, וכל תרומה שניתנה עברה את כל האישורים הנדרשים.

בינתיים מתברר כי התרומה הגבוהה ביותר הייתה בסכום של 35 אלף שקל.

בנוסף, בידי המשטרה עדויות על תרומות שניתנו למוסדות שונים ולגמ”חים בדמות של קרטוני חלב ומוצרי חלב אחרים. מי שהעבירו את המוצרים היו עובדות הכפופות למנכ”ל מליס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות