בגלל שהקורונה נעלמה? וירוס מסתורי תוקף את החרדים בחיפה

תושבי השכונה החרדית הדר בחיפה מדווחים על וירוס מסתורי שתוקף אותם: כאבי בטן עזים, עייפות, כאבי ראש וגרון, הקאות וירידה במשקל • רופא מקומי: "ברגע שהסירו את המסכות, ולא שומרים על הידיים, התחילו לחזור כל המחלות שלא היו כל התקופה. הקורונה ירדה, יתר המחלות התרוממו"
ישראל יוספי
כ"ח סיון התשפ"א / 08.06.2021 13:00

בשבועות האחרונים מדווחים תושבי העיר חיפה, ובעיקר תושבי השכונה החרדית הדר, על וירוס מסתורי.

בהדר קיים ריכוז חרדי גדול, ומשפחות רבות מספרות כי הווירוס המתפשט בשכונה מדביק ילדים ומבוגרים. חלק ממי שחלו מספרים על תופעות לוואי קשות, בעוד אחרים מספרים על תופעות קלות החולפות תוך מספר ימים.

התופעות של הווירוס: כאבי בטן עזים, עייפות, חוסר תאבון, כאבי ראש וגרון, הקאות. חלק מספרים כי ירדו במשקל.

“מדובר במשהו רחב בשכונת הדר בחיפה״, מספר יוסף מזרחי, חרדי תושב השכונה, לחרדים 10. “אצלנו כל הילדים נדבקו, וגם אני ואשתי. ירדתי שלושה קילו בשבועיים. גם מחברים שמעתי על תופעות לוואי שונות, ואצל כולם הילדים חלו בוירוס”.

בכמה משפחות מדובר?

״40 משפחות שאנחנו יודעים עליהם. אבל כמעט בכל בית באזורים החרדים בשכונת הדר נדבקו”.

מה אמר לכם הרופא?

״שאלנו את הרופא, והוא אמר שיש הרבה וירוסים שמסתובבים. אמר שלא ראה משהו מיוחד. הוא היה עסוק עם עוד מטופלים, לכן לא יכולתי לבדוק איתו לעומק”.

הודי ש’,  תושבת שכונת הדר, מספרת לחרדים 10: “אצלנו בבית זה התחיל לפני כשבועיים. יש לי ארבעה ילדים וכולם נדבקו בוירוס. אני מקבלת אותו כבר בפעם השניה. כל הילדים היו חולים, כולל הקאות, כאבי בטן, סחרחורות חולשה כללית. הוירוס משתולל בשכונת הדר, שבועיים לפחות. אני יודעת שהוא מסתובב מחברות ושכנות. גם רופא הילדים בתמונה והוא אומר שזו תקופה משופעת וירוסים.

‏״כל בן אדם שני ברחוב לא מרגיש טוב. אחד העובדים שלנו כבר מספר שבועות עם כאבי בטן חזקים ממש. עוד חבר שבועיים לא יצא מהמיטה. רובם לוקחים את זה קשה כמו שתי הבנות שלי וחלקם קל”.

ד״ר לובש ירמיה, רופא בקופת חולים ‘מכבי’ בחיפה. מסביר בחרדים 10: “התפשטות של נגיף? אני לא מכיר דבר כזה, וירוסים יש כל השנה, כל רגע. מאז שנגמרה הקורונה יש מלא וירוסים כל הסוגים כל הזמן”.

מה שונה משנים קודמות?

״השוני משנים קודמות הוא שבזמן הקורונה בגלל הריחוק, מסכות, בגלל ורחיצת ידיים, מעט מהמחלות הזיהומיות היו קיימות, היו מעט מאוד. ברגע שהסירו את המסכות, לא שומרים על ריחוק ולא על הידיים, התחילו לבוא כל המחלות שלא היו כל התקופה.

״אני רואה את זה שלושה-ארבעה חודשים. קיימת עלייה של וירוסים שונים בימים האלה, זה לא דבר חדש. אני רואה את זה בתקופה אחרונה. כולם חושבים שכל המחלות המדבקות נעלמו עם הקורונה – אבל בדיוק ההפך: הקורונה ירדה, יתר המחלות התרוממו. רוב האנשים שמגיעים למרפאה זה בגלל וירוסים”.

אין מה להילחץ שמדובר בנגיף חדש?

״לא. ואם יש משהו חדש צריך לדבר עם משרד הבריאות שיבדקו את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות