יוסי כהן על מנהיג החיזבאללה: “משהו לא בסדר איתו, מנסים לברר”

ראש המוסד היוצא דיבר במפגש עם אגודת הידידים של אוניברסיטת בר אילן, והתייחס גם לחמאס: "גדל לנו ארגון טרור עם יכולת התקפית עילאית. אנחנו עוברים מנשק סטטיסטי לנשק מדויק" • "ארה"ב היא ידידה אסטרטגית כי היא פותחת לנו את כל שערי עולם המערבי"
חרדים 10
כ"ח סיון התשפ"א / 08.06.2021 10:30

ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, התייחס אמש (שני), בנאום שנשא במפגש עם ‘אגודת הידידים של אוניברסיטת בר אילן’, למגוון נושאים.

“אני לא רגיל לדבר בפורום פתוח”, אמר כהן. “החשאיות חובקת אותנו למחויבות ארוכה כמי שרגילים להביא תוצאות. לצד זה, אנחנו אנשי ונשות המוסד, רוצים לראות את ישראל צומחת בחוסן הלאומי, שוויונית, מובילה בכלכלה, בקיימות, באקדמיה ובתקשורת”.

בהתייחסו למוסד שבו היה עשרות שנים אמר: “בארגון שלנו יש את הפריזמה שלנו, אנחנו אלפי עובדים ועובדות, הרבה לוחמות ולוחמים, הרבה מאוד עובדי ועובדות טכנולוגיה ובלעדי ההיי-אנד של הטכנולוגיה אנחנו לא קיימים”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, כהן התייחס גם למצבו הרפואי של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה: “אני לא יודע אם הוא חולה קורונה אבל משהו לא בסדר איתו, מנסים לברר”.

על מבצע ‘שומר החומות’: “גדל לנו ארגון טרור עם יכולת התקפית עילאית. אנחנו עוברים מנשק סטטיסטי לנשק מדויק. משהו שעד עכשיו היה שמור למדינות מתקדמות, למשל איראן וגם לחיזבאללה כארגון. אנחנו צריכים להיות מסוגלים בהווה ועתיד להתמודד עם האיום.

“אבל העומס הביטחוני גובר עלינו בעיקר בגלל איראן. החזון הכמעט ממומש של איראן נוגע לעיראק ויכול להגיע דרומה לתימן. אם ארה”ב תעזוב את עיראק היא תיכבש על ידי איראן. הרקטות מכיוון הצפון בזמן ‘שומר חומות’ נוהלו במידה על ידי האיראנים. היא תומכת בשני ארגוני טרור נגדנו.

“האם נהיה סלחניים לאיראן? נאפשר לה לתמוך ולבצע טרור? להוריד שגרירויות? צריך להיות קשוח ונחוש מול איראן, מה שאנחנו רוצים –  להבהיר לאיראן שמעשיה אינם מקובלים. זו מגמה מרכזית שנמצאת באסטרטגיה שלנו” .

על הזירה הדיפלומטית אמר: “ארה”ב היא ידידה אסטרטגית כי היא פותחת לנו את כל שערי עולם המערבי. ארה”ב, על כל השינויים, גם בעידן הנוכחי היא אסטרטגית. ארה”ב, רוסיה וסין הן משמעותיות ולצידן גרמניה, צרפת ובריטניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות