פרשת השחיתות: המשטרה מנסה לגייס עד מדינה בתנובה

החוקרים מנסים למצוא עובד בתנובה שיסכים למסור מידע שיחזק החשד נגד עובדי ציבור מכהנים - ואולי אף להוביל לנבחרי ציבור • במהלך החקירה הוצע לבכירה לשעבר בחברה לשמש עדת מדינה, ונראה כי בהמשך יבשילו המגעים • בתנובה חוששים מנזק תדמיתי בעקבות הפרשה
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"א / 07.06.2021 10:39

פרשת השחיתות: במשטרה מנסים לחזק את החשדות בתיק באמצעות עד מדינה מתוך שורות חברת תנובה.

לפי דיווח הבוקר (שני) של אלי סניור באתר ynet, חוקרי המשטרה מאמינים שעדות מבפנים תוכל לחזק את הממצאים – ולהוביל אותם לבכירים במגזר הציבורי שהחשד נגדם עדיין לא התבסס מספיק.

לפי הדיווח, במשטרה מבינים כי הראיות בתיק לא מספיק חזקות, ולכן מנסים לגייס עד מדינה כדי שיוכל לקשור בצורה חזקה יותר את עובדי הציבור שקשורים לפרשה, ואולי אף למצוא נבחרי ציבור נוספים.

לפי ynet, כבר אתמול הוגשה הצעה למי מהמעורבים להפוך לעד מדינה, ונראה שניסיונות אלה יימשכו בין היתר גם היום ובימים הקרובים.

לפי דיווח בחדשות 12, אתמול עוכבה לחקירה באזהרה מנהלת אגף בתנובה לשעבר, המשתפת פעולה עם החוקרים ושופכת אור על טיב היחסים בין בבצ’יק לתנובה וכן על השיטה שבה הכספים הועברו לכאורה מהחברה לעמותות, בתמורה לכל מה שקשור לריכוך הרפורמה לסימון מוצרים.

לפי הדיווח, במהלך החקירה שלה אתמול הוצע לבכירה לשעבר לשמש עדת מדינה, אולם בשלב הזה, מכיוון שההצעה הגיעה מקצין חקירות, היא ופרקליטה לא מתייחסים לעניין.

עם זאת, מסתמן כי המגעים אכן יבשילו ובמשטרה יחתימו את החשודה כעדת מדינה.

ההערכה כעת היא שבמשטרה יעשו מאמצים דומים לחתום על הסכמי עד מדינה עם חשודים נוספים מבין החברות האחרות שהיו מעורבות, על פי החשד, במגעים עם עוזר השר.

חקירת המשטרה, שהחלה כבר לפני כ-4 שנים, עברה אתמול מהשלב הסמוי לגלוי, כאשר בשעות הבוקר נעצר מוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן,  בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא סומן על ידי החוקרים כחשוד המרכזי בפרשה. מעצרו הוארך בשלושה ימים, ולאחר מכן הוא ישהה במעצר בית של עשרה ימים.

עוד עצור בפרשה הוא האסטרטג, איש התקשורת והעסקן הרפואי מנחם גשייד. מעצרו הוארך עד היום בערב בהסכמה. לאחר מכן הוא ישהה במעצר בית עשרה ימים.

חשודים נוספים שנעצרו הם מנכ”ל חברת הלובינג פוליסי ארז גילהר, שמעצרו הוארך בשלושה ימים ומנכ”ל חברת התרופות “רוש”, אבי דנציגר, שגם מעצרו הוארך.

מנכ”ל תנובה אייל מליס וסגניתו ענת גרוס מסרו אתמול במשך שעות ארוכות עדות במשטרה, יחד עם גורמים נוספים.

לפי החשד, בבצ’יק וגשייד פעלו לקידום אינטרסים של חברות עסקיות בתמורה לכספי שוחד, כשאחת החברות היא תנובה, שניסתה, לכאורה, לקבל הקלות בסימונים אדומים – המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן – ממספר מוצרים של החברה, כדי להגביר את המכירות שלהם.

במשטרה חושדים כי עמותות שקשורות לחסידות גור קיבלו תרומות, בתמורה להקלות, וכי החברה גם פרסמה את מוצריה בעיתונות החרדית הקשורה לשר ולמפלגתו.

לפי ynet, בתנובה חוששים כעת מנזק תדמיתי בעקבות הפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות