“הגענו!” • אדלשטיין: נבטל חובת המסכות במקום סגור ב-15 ביוני

נתניהו: כשהמטוסים עם החיסונים נחתו בנתב"ג זה היה אחד הרגעים המרגשים בשנותיי כראש ממשלה • ראש המל"ל: "הקורונה לימדה אותנו להתבונן על דברים בענווה. אשרי אדם מפחד תמיד"
תמי גיל
כ"ו סיון התשפ"א / 06.06.2021 18:27

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון), בטקס ההוקרה למערכת הבריאות ולגופים השותפים על תרומתם למאבק בנגיף הקורונה – כי  חובת עטיית המסכות במקום סגור תבוטל ב-15 ביוני.

אדלשטיין אמר  כי הצעד יקרה אם לא תהיה הרעה במדדים.

“שכללנו את היכולות שלנו והפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם!”, אמר השר. “לראות ולא להאמין: בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ-10,000 חולים ביום; נכון לאתמול היו ארבעה בלבד. בשיא – בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל- 1,228 חולים קשה. היום – 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו לכ-10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז”.

השר הוסיף: “מה שמדהים במספרים הללו הוא העובדה שהם בצניחה בשעה שהמשק פועל באופן מלא. נוכח המשך התחלואה הנמוכה אני רוצה לבשר לכם כאן שלאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ”ל פרופ’ חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים. זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה, והגענו!”

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי הניצחון של ישראל הושג בזכות החיסונים הרבים וחלוקתם המהירה.

נתניהו הודה למדענים “הגאונים שפיתחו חיסון במהירות שיא”. הוא הוסיף: “כשהמטוסים עם החיסונים נחתו בנתב”ג זה היה אחד הרגעים המרגשים בשנותיי כראש ממשלה, כמו היפנים בפרל הרבור. אבל לא לעולם חוסן, כי הנגיף חוזר ולכן הזמנו עוד עשרות מיליוני חיסונים. נצטרך להתחסן כנראה כל שנה. אנחנו חיים בעידן הנגיפים”.

ראש המל”ל מאיר בן שבת אמר בטקס: “הקורונה לימדה אותנו להתבונן על דברים בענווה. גם אם תם, עדיין לא נשלם. ברחבי העולם הנגיף ממשיך להכות בעוצמה. מדינות חוות התפרצויות גם עם שיעורי התחסנות גבוהים. אשרי אדם מפחד תמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות