פשיטה גם על תנובה I בבצ’יק חשוד: סייע בהקלות בסימון מוצרים

שני בכירים ב'תנובה' נחקרים • עוזר השר חשוד: סייע בהקלות בסימון מוצרים • חשד: החברות העבירו תרומות לארגונים הקשורים לעוזר השר • עוד חשד: החברות רכשו מודעות בעיתון שעוזר השר מקיים קשרים הדוקים עם עורכיו • המשטרה מבקשת להאריך מעצר החשודים שנעצרו ב-5 ימים
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"א / 06.06.2021 16:23

פרשת השחיתות החדשה: לאחר שהבוקר (ראשון) נעצרו מוטי בבצ’יק, עוזרו הבכיר של השר יעקב ליצמן, האסטרטג מנחם גשייד, מנהל חברה גדולה מתחום הרפואה ומנהל חברה גדולה מתחום הלובינג, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה  –  משעות הצהריים נחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עוד חמישה חשודים.

אחת החברות שחוקרי יאח”ה בלהב 433 פשטו עליה הבוקר, במסגרת חקירת פרשת השחיתות החדשה – היא תנובה.

לפי דיווח של אלי סניור באתר ynet, בין הנחקרים בפרשה ישנם שני בכירים בתנובה – אחד מהם בעל תפקיד, ואחרת בעלת תפקיד בכיר בעבר. היא נחקרה במשרדי יאח”ה, אך לא נעצרה לפי שעה.

לפי הדיווח, המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים. בכירים נוספים צפויים אף הם להיחקר.

בין היתר בודקים בלהב 433 את כל נושא סימון המוצרים כחלק מרפורמת המזון הבריא, ואם מי מהחשודים פעל לעזרה בתחום זה.

אחד החשדות שנחקרים הוא, שבכירים בתנובה שיחדו לכאורה את עוזר השר, על מנת שידאג להסיר סימונים אדומים – המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן – ממספר מוצרים של תנובה, על מנת להגביר את המכירות שלהם.

מלבד אותם שני בכירים בתנובה, נחקרים בלהב 433 גם שני בכירים בחברה לשירותים רפואיים.

לפי דיווח של ג’וש בריינר ב’הארץ’, המשטרה חוקרת גם חשד לפיו חברה מתחום הרפואה שכרה את שירותיה של חברת הלובינג, שנחשבת מובילה במשק, וזו פעלה מול עוזר השר כדי שיקדם אינטרסים של החברה במשרד הממשלתי.

המשטרה חושדת שתמורת עזרה בסימון מוצרים ובסיוע בהכנסת תרופות לסל התרופות – קיבל עוזר השר מהחברות בתמורה, כך לפי החשד, תרומות לעמותות ולארגונים הקשורות לעוזר ולמקורביו.

לדברי מקור המעורה בפרטי החקירה, מנכ”ל חברת התרופות חשוד בין היתר שקנה מודעות בעיתון שעוזר השר מקיים קשרים הדוקים עם עורכיו.

לצד זאת, נחקר חשד שחברת המזון פעלה בשיטה דומה מול עוזר השר, לקידום האינטרסים שלה במשרד שבו עבד.

בבקשה להארכת מעצרו נכתב, כי עוזר השר הבכיר פעל על פי החשד לקידום או שניסה לקדם מטרות עסקיות של גופים שונים אגב לקיחת שוחד ופעולה תוך מרמה והפרת אמונים.

הדיון בהארכת מעצרם של חלק מהחשודים מתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה מבקשת להאריך את מעצר 4 החשודים המרכזיים, ובהם עוזר השר הבכיר ב-5 ימים, כשאחד מהם רק בשלושה ימים.

לפי המשטרה, בשלב זה אין כוונה לחקור את השר בפרשה.

עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את אחת החשודות בפרשייה, מסר לחרדים 10:  “בשלב זה מרשתנו מעוכבת בלבד. הגם שמדובר בשלב מאד מקדמי של החקירה אין כל ספק כי למרשתינו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב. והחשד שבגינו עוכבה היום הוא חשד המיוחס לאחרים ולא לה, כאשר שמה שורבב לפרשייה. בחלוף הזמן יתברר כי למרשתינו אין כל קשר לחקירה שנפתחה היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין אמונה במשטרה, פרקליטות,בתי משפט
    06/06/2021 16:56
    יהודה ישראל
  1. לצערנו אותם גופים זכו באי אמון הציבור בלשון המעטה אחרי עשרות ומאות מקרים שיש אינטרסים עלומים למי מהם בארגונים אלו או מקורובהם לפתוח בחקירה כנגד מאן דהו “שלא בא להם טוב בעין” או להעלים חקירה כשמישהו מקוב אלהם